Produkt för att få lockar?

Hej
Jag har rakt hår och funderar på att testa heatless curls. Men vilken produkt ska man använda innan i håret? Så att lockarna håller när man borstar igenom håret.
Jag har blivit tipsad om Björn Axén Volume Mousse, är den bra?
Testa utan produkter först? Jag kör balsammetoden så använder inga mer produkter än balsam utan silikoner och sånt + torrschampoo i hårbotten om det behövs. Jag har fint midjelångt och rakt hår och det blir såhär på mig med robe curls, med bara lite vanligt vatten sprayat i håret:
H-r.jpg

Lockarna håller hela dagen utan produkter i. Kan borsta och borsta men lockarna går inte ur. De är inte korkskruvar på kvällen som det är på morgonen dock, utan mjukare lockar/ fina vågor då, fast mitt hår inte alls vill vara lockigt annars. Behövde diverse produkter för att få lockarna att hålla alls när jag använde locktång så jag blev väldigt förvånad över att detta funkade så bra.

Jag försökte mig på heatless curls igår men alltså det går inte! Jag känner mig så värdelös så fort jag ska försöka göra något med mitt hår för jag kan inte! Det bara trasslar sig, jag vet inte hur jag ska hålla, det blir fel vinkel och allt blir bara skit.. Detta känns verkligen som att detta är något som alla kan utom jag. Jag kollar videos, guider, alla säger att "det är så lätt" men tydligen omöjligt för mig.

Ett av de stora problem är att jag kan inte fläta håret för det verkar stört omöjligt att liksom ta ut en sektion ur mitt hår för allt bara fastnar ihop. På den här bilden har jag dragit fingret mot hårbotten för att verkligen få med allt, och i videos jag kollar på så får tjejerna där då en fin, ren slinga de kan fläta med. Meanwhile så får jag bara ett sånt här draperi som trasslar sig och skit. Känns som att detta är omöjligt utan en tredje hand..

20250327_222842.webp

Jag försökte mig på heatless curls igår men alltså det går inte! Jag känner mig så värdelös så fort jag ska försöka göra något med mitt hår för jag kan inte! Det bara trasslar sig, jag vet inte hur jag ska hålla, det blir fel vinkel och allt blir bara skit.. Detta känns verkligen som att detta är något som alla kan utom jag. Jag kollar videos, guider, alla säger att "det är så lätt" men tydligen omöjligt för mig.

Ett av de stora problem är att jag kan inte fläta håret för det verkar stört omöjligt att liksom ta ut en sektion ur mitt hår för allt bara fastnar ihop. På den här bilden har jag dragit fingret mot hårbotten för att verkligen få med allt, och i videos jag kollar på så får tjejerna där då en fin, ren slinga de kan fläta med. Meanwhile så får jag bara ett sånt här draperi som trasslar sig och skit. Känns som att detta är omöjligt utan en tredje hand..

Visa bifogad fil 164610
Vet inte hur det är med filmerna men mitt hår blir draperi. Jag får ta en sådan bit och dra från toppen till botten några gånger för att det inte ska bli det. När man flätar inbakad så måste man hålla två testar mellan fingrarna i ensa handen medan man använder andra för att få en ny bit.

Vet inte hur det är med filmerna men mitt hår blir draperi. Jag får ta en sådan bit och dra från toppen till botten några gånger för att det inte ska bli det. När man flätar inbakad så måste man hålla två testar mellan fingrarna i ensa handen medan man använder andra för att få en ny bit.
Jo det är ju just det att med den andra håller jag ju redan två "delar" en från framsidan och en från baksidan så att säga, så då måste jag i så fall hålla en tredje test på något sätt för att kunna frigöra den nya delen från hår och allt blir bara trassel.

Jo det är ju just det att med den andra håller jag ju redan två "delar" en från framsidan och en från baksidan så att säga, så då måste jag i så fall hålla en tredje test på något sätt för att kunna frigöra den nya delen från hår och allt blir bara trassel.
Ok :)

Vanlig fläta (jag testade precis). Borsta håret. För händerna med tummarna närmst huvudet och bakåt mot håret. Borra in dem på varsin sida om den mittersta hårbiten, underifrån, från nacken, lägg höger sidas hårbit i vänstra handen, men blanda den inte med vänstra hårbiten. Ta högra handen och frigör mittbiten från hårgardiner. Ta mittbiten under i höger hand och ha alltid två hårbitar i den hand som inte har den hårdel du för tillfället tänker lägga i mitten. :D

För inbakad, gör samma sak med tummarna högre upp. Frigör först de två yttre hårbitarna från gardiner. Ta sedan vänster hands fingrar och fånga en mittenbit hår, du har vänsterhårbiten under ditt krokade lillfinger + närmsta finger :) och äh man måste använda alla fingrar man har till att hålla en hårdel under två fingrar och använda samma hand för att frigöra en annan hårbit från gardiner osv. Jag lärde mig genom att fläta inbakade hästsvansar :rofl:

Visa bifogad fil 164610
Mina heatless curls blir inte lika snyggt runt "korven" som på youtube videos. Men det funkar. Mitt problem nu är att lockarna inte håller sig, utan blir snabbt raka igen trots hårmouse innan heatless curls och hårsprej 🙈

Angående att håret "sitter ihop" så har jag samma problem. Svårt att beskriva hur jag gör, men jag tar den sektion jag vill ha och rullar det runt fingret och drar fingret neråt (inte hårt) så sektionen jag vill ha blir liksom snurrad.
Jag tycker dock mitt hår "sitter mindre ihop" efter att jag provade används hårolja.

Mina heatless curls blir inte lika snyggt runt "korven" som på youtube videos. Men det funkar. Mitt problem nu är att lockarna inte håller sig, utan blir snabbt raka igen trots hårmouse innan heatless curls och hårsprej 🙈

Angående att håret "sitter ihop" så har jag samma problem. Svårt att beskriva hur jag gör, men jag tar den sektion jag vill ha och rullar det runt fingret och drar fingret neråt (inte hårt) så sektionen jag vill ha blir liksom snurrad.
Jag tycker dock mitt hår "sitter mindre ihop" efter att jag provade används hårolja.

Fuktar du håret innan du tar i mousse? Det gjorde stor skillnad för mig :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 183
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
868
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
553
Senast: Jahopp
·
Kropp & Själ Hej. Jag undrar om någon har erfarenhet och tips på produkter till ansikte som har både exem och akne? Min unga tonåring har alltid... 2
Svar
23
· Visningar
547
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka