Produkt för att få lockar?

Redan testat det, blev inga fina lockar, blev någonting mellan lockar och bilden i #6
Vad blir det om du inte gör någonting alls? som en lång gardin eller? Jag får inte ihop att ditt hår blir penntrollsstort när du sover men inte kan hålla lockar? Kopplar det mer till att när håret krånglar hänger det som en trött gardin? Inte reser sig i alla riktningar? Om det blir stort när det är oborstat borde det gå att få naturliga lockar med lite fukt? GHD curly eller ngt.

Ja den där looken är ju supersvår. Man kan få den på ren tur ngn gång på ett år. Jag kör ju som trollet med ormlockar då som sagt. Men du kan ha rätt i att det är skillnad på gjorda lockar och naturliga. Kanske då som på bilden att man har mousse, flätar rätt och sedan reder ut med en träknoppborste/bred kam?
Jag har sett att även folk med lockigt hår verkar hylla sådana ”korvar” dom är populära för heatless curls, men kanske mest är reklam😊
Jag som har rakt hår har fått sådana fina lovkar till fest när jag orkat anstränga mig med locktång med särskild teknik, låta håret svalna ihoprullat och sen förskiltigt borsta. Men om det sen kommer typ 3 regnstänk är allt borta🤪

Vad blir det om du inte gör någonting alls? som en lång gardin eller? Jag får inte ihop att ditt hår blir penntrollsstort när du sover men inte kan hålla lockar? Kopplar det mer till att när håret krånglar hänger det som en trött gardin? Inte reser sig i alla riktningar? Om det blir stort när det är oborstat borde det gå att få naturliga lockar med lite fukt? GHD curly eller ngt.
Jag tror att det blir "friktion" när jag rör mig så mycket i sömnen och därför mitt hår blir fågelbo frisyr. Fågelboet blir mest på huvudet som är emot kudden, en liten del av topparna brukar vara raka, vilket får det att se extra kaosigt ut 😂 (jag har hår ner till brösten, håret från typ nyckelbenet och ner brukar vara rakt, det ovanför är fågelbo)

Normalt är mitt hår spikrakt. Efter att borstat ut det så håller det sig spikrakt under resten dagen. Om jag duschar på morgonen och låter håret självtorka så blir det fortfarande rakt.
Jag har väldigt tunt och skört hår, därför jag helst inte vill använda värme för att få lockar.

Jag tror att det blir "friktion" när jag rör mig så mycket i sömnen och därför mitt hår blir fågelbo frisyr. Fågelboet blir mest på huvudet som är emot kudden, en liten del av topparna brukar vara raka, vilket får det att se extra kaosigt ut 😂 (jag har hår ner till brösten, håret från typ nyckelbenet och ner brukar vara rakt, det ovanför är fågelbo)

Normalt är mitt hår spikrakt. Efter att borstat ut det så håller det sig spikrakt under resten dagen. Om jag duschar på morgonen och låter håret självtorka så blir det fortfarande rakt.
Jag har väldigt tunt och skört hår, därför jag helst inte vill använda värme för att få lockar.
Vissa har ju sidenkuddvar? Jag har lyckats få ungens hår att sluta ludda ihop sig, men tror det tar lite tid att få det att vänja sig av vid det. Det blir ju säkert så att det hakar i alltmer med tiden. Sova med fläta?

Då låter det som om heatless curls som man gör med sidenkorvarna eller ett badrocksskärp kan vara lösningen för dig. Det håller håret på plats och går bra att sova med eftersom det är mjukt (jämfört med t.ex. papiljotter av olika slag).
Vad gäller produkter att sätta i så skulle jag säga att prova någon av de som du fått som tips, annars så fungerar nog vilken stylingprodukt som helst som ger stadga sålänge du inte har t.ex. problem med att lockar inte hålls.
Bäst är det om håret är fuktigt och inte genomblött när du flätar det.

Lägger in några bilder. Här är ganska precis efter jag tagit ner håret.

1000023562.webp

@LadyCovergirl vad snyggt! För en oinsatt, hur gör du när du säger att du "rullar" håret? Är det typ papiljotter vi pratar om eller någon annan teknik? :)

Jag använder morgonrocksband i siden. Lägger på huvudet och delar håret i höger och vänster. Tvinnar sedan på varsin sida av huvudet, en passé i taget, och vrider sedan upp det på huvudet.
Jag är tyvärr inte världens bästa på att förklara men när det är rullat ser det ut som på bilden. (Bilden är en tramsbild så ignorera resten :rofl: )

1000025513.webp

Jag gör ofta heatless curls -antingen med en "korv" avsedd för det, badrocksskärp eller med fluff-sockor. Tvättar håret, och sen har jag i någon produkt som är lite hold i, tror jag just nu har någon curl-gelé (lite lättare gelé/kräm som ska hjälpa lockar). Låter håret torka nästan helt, sen sätter jag i valt verktyg.
Nästa morgon tar jag ur korv/sockor, borstar igenom håret, lite olja i topparna och sprayar över. Håller hela dagen och syns nästa dag med om jag inte tvättat det på kvällen.

Här är när det är ganska nyss urtaget, tycker det blir finare efter en stund när håret kommit ner lite och lockarna mjuknat lite till.
IMG_6716.webp

Senast ändrad:
Jag gör ofta heatless curls -antingen med en "korv" avsedd för det, badrocksskärp eller med fluff-sockor. Tvättar håret, och sen har jag i någon produkt som är lite hold i, tror jag just nu har någon curl-gelé (lite lättare gelé/kräm som ska hjälpa lockar). Låter håret torka nästan helt, sen sätter jag i valt verktyg.
Nästa morgon tar jag ur korv/sockor, borstar igenom håret, lite olja i topparna och sprayar över. Håller hela dagen och syns nästa dag med om jag inte tvättat det på kvällen.

Här är när det är ganska nyss urtaget, tycker det blir finare efter en stund när håret kommit ner lite och lockarna mjuknat lite till.
Visa bifogad fil 163832
Använder du vanligt borste, eller en sån där kan med långt emellan piggarna?

@Syrax
Jag kör med saltvattenspray!
Kammar igenom håret med fuktad borste, sprayar med saltvattenspray, rullar upp på en lång ”korv” och fäster med sidenscrunchies.
Lindar alltid varje slinga två varv innan jag fyller på med nästa.
Använder någon form av hårspray när jag plockat ur korven, reder ut först med en gles kam :)
IMG_7175.webp

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 183
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
868
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
553
Senast: Jahopp
·
Kropp & Själ Hej. Jag undrar om någon har erfarenhet och tips på produkter till ansikte som har både exem och akne? Min unga tonåring har alltid... 2
Svar
23
· Visningar
547
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka