• Avel
  • Trådstartare Trådstartare EvaLena
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 665
E

EvaLena

Jag har två 1-åringar (ston) som går tillsammans. De trivs tillsammans, busar och har kul. Men.. det finns ett problem! Den ena hästen "tuttar" på den andra. Juvret är uppsvullet.. Någon annan som har haft samma problem? Några tips på hur man kan få henne att sluta? Vill helst inte skilja dem åt..
Tacksam för svar!!

Sv: Problem

Jag har två 1-åringar (ston) som går tillsammans. De trivs tillsammans, busar och har kul. Men.. det finns ett problem! Den ena hästen "tuttar" på den andra. Juvret är uppsvullet.. Någon annan som har haft samma problem? Några tips på hur man kan få henne att sluta? Vill helst inte skilja dem åt..
Tacksam för svar!!

Tänk logiskt, smörj in ljuvret med något äckligt och ofarligt, varför inte skillingaryds hästsalva. Både luktar och smakar äckligt.

Kanske fungerar med en sån där nosring man sätter på kor som gör detsamma. Med taggar som gör den som blir tuttat irreterad och ej tillåter det.

Eller en betesreduserare i några veckor. Annars så är det bara delning i några veckor som gäller.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
712
Senast: Svartkatt
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 093
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
2 987
Senast: mars
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 603
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka