Jag har köpt ny sadel till henne, men den ligger som den ska.
Vet att killen som red henne innan använde varken pall eller stigbyglar för att hoppa upp utan han studsade upp i farten. Misstänker att hon inte har fått lära sig det från början..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har köpt ny sadel till henne, men den ligger som den ska.
Vet att killen som red henne innan använde varken pall eller stigbyglar för att hoppa upp utan han studsade upp i farten. Misstänker att hon inte har fått lära sig det från början..
Jag misstänker ju oxå att hon är ouppfostrad :P när jag fick hem henne verkade det inte som hon hade gått över cavaletti innan, hon blev chockad o stannade sen trippade över som en katt.
De har nog skippat grunderna lite verkar det som..
Ja det får bli lite hårt arbete på just uppsittningen ett tag fram över
Så hon är tävlad 1,40 men kan inte stå still vid uppsittning och har aldrig sett en kavalettibom? Det låter lite som att det saknas några bitar i grundutbildningen?
Tror inte alls hon är ouppfostrad bara van vid annat.
Vad har hon gjort tidigare? Hur är hon utbildad? Av vem?
Håller med.Stressa inte och låt det ta tid. träna varje dag. Placera henne regelbundet vid pallen och där skall hon stå stilla. backa eller korrigera om hon flyttar ifrån eller till sidan. beröm när hon gör rätt och sluta eller gör något annat sedan. Stå först endast på marken om hon tenderar att röra på sig direkt så får du henne korrigerad omedelbart. öka successivt svårighetsgraden.. just att du ställer dig på pallen.. sen att du stälelr dig på pallen o grejar... noga med efetrgift å beröm.. detta är mitt råd
Visst rider han med grimma!?Spontant kom jag att tänka på detta klipp från youtube angående uppsittningen, mellan 1:27 - 3:37, kanske även ta hjälp av någon tränare med?
Verkar som det ja.Visst rider han med grimma!?
Ja.. det är ju ganska vanligt med "nh-folk".. kan tänka mig att det passade den hästen bättre, han verkade ju klart störd över kontakt med bettet där i början..Visst rider han med grimma!?
Trevligt klipp btwJa.. det är ju ganska vanligt med "nh-folk".. kan tänka mig att det passade den hästen bättre, han verkade ju klart störd över kontakt med bettet där i början..