Problem med trådlös mus

dimmansstuteri

Trådstartare
Har under mellandagarna införskaffat ny bärbar dator och köpte då även en väska och fick en trådlös mus "på köpet"... Kanske inte den högsta kvaliteten förstås, men den har fungerat bra - hittills. Nu verkar det som om jag har stängt av den (?), själva musen har en setup key undertill, och "mottagaren" som sitter i usb-porten har en knapp med ett plustecken. Nu får jag dem inte att hitta varann verkar det som... Någon instruktionsbok finns inte, och jag håller på att bli smått frusterad... Batterierna har jag bytt.
Musen är av märket Targus, Model AMW2002EUK

Hoppas på hjälp...:crazy:

Hlsn Helena

Senast ändrad:
Sv: Problem med trådlös mus

Egenskaper på Den här datorn > Maskinvara > Enhetshanteraren och kolla sedan på Usbenheter om det är någon som är inaktiverad.
Pröva installera om drivrutinerna, alternativt ladda ner nya till den.
Mina usbportar på framsidan utav datorn slutade funka bara, pröva byta till andra om du har fler.

Sv: Problem med trådlös mus

Allt detta fungerar... Jag är mer inne på att jag på något sätt har stängt av själva musen. När jag trycker in "mottagaren" i usb-porten hittar datorn den direkt (ljudsignal). Men den verkar inte ha ngn kommunikation med själva musen.
Jag har själv tryckt på både "plusknappen" på "mottagaren" och på setup key undertill på själva musen - kanske för många gånger? Vet faktiskt inte riktigt vad funktionen för knapparna är egentligen... Nån som vet?

Hlsn Helena

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka