Problem med täcke

B

brumma

Vad kan det vara för fel då ponnyn blir hemskt ilsken på täcket så fort han kommer ut.Han sparkar med bakbenen hela tiden.Har kollat så att det inte finns nåt som skaver eller att han har nåt mellan benen.Finns det nån som har nåt tips vad det kan vara?

Sv: Problem med täcke

Han kanske skulle föredra att gå utan täcke..

Vad kan det vara för fel då ponnyn blir hemskt ilsken på täcket så fort han kommer ut.Han sparkar med bakbenen hela tiden.Har kollat så att det inte finns nåt som skaver eller att han har nåt mellan benen.Finns det nån som har nåt tips vad det kan vara?

Som ovan talare säger vill han inte ha täcke på sig.
Har en hingst som i sin ungdomsdar inte "värdsatte" ett täcke uten såfort han fick detta på sig så tog det inte lång stund att ta sönder detta.

Då var han tävlingshäst och man ville ju att han skulle vara varm när han var ute på vinter. Det struntade han i. Nu på äldre dar tycker han det är helmysigt med täcke på sig.

Han har blivit förståndig med åren, han är 24 år nu.:love:

Påminner om min häst.han gjorde oxå så tills att jag kom på att han inte gillade bensnören.Tog bort dem,och genast slutade han att sparka.

är det täckes remmar vid bakbenen?? de kan vara dom som kittlar honom, prova ta bort dom i så fall:D...

Liknande trådar

Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 545
Senast: Badger
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 130
Senast: Anna-Bella
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 296
Senast: Grazing
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 186
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar