Jaxonmaxon
Trådstartare
Jag har för runt en vecka sen ställt ut en nätad bal till mina hästar, första dagarna var det fortf plus och jag upplevde det som "enkelt" för dom att äta. Nu när det är minus så tycker jag det nästan är som att balen och nätet är fruset och hårt så jag är orolig att dom får i sig tillräckligt med mat, har lagt in extra hö i uteboxen och det var knappt rört morgonen efter (fortf kvar nu på kvällen)
Balarna är ju inte blöta men fuktiga och ja blir det kallt så blir dom ju lite hårda, vad har ni för typ av hösilage eller har ni torrhö på storbal?
Nån fler än jag som har det problemet? Tyvärr så har jag inte möjlighet att ha balen under tak den här vintern, så hur gör ni med snö?Regn?
Hästarna går ute dygnet runt , om dom själv vill, dom visar tydligt om dom vill komma in eller ej...
Balarna är ju inte blöta men fuktiga och ja blir det kallt så blir dom ju lite hårda, vad har ni för typ av hösilage eller har ni torrhö på storbal?
Nån fler än jag som har det problemet? Tyvärr så har jag inte möjlighet att ha balen under tak den här vintern, så hur gör ni med snö?Regn?
Hästarna går ute dygnet runt , om dom själv vill, dom visar tydligt om dom vill komma in eller ej...