Problem med rättigheter på Youtube

Iglatjarn

Trådstartare
Gjorde i amatörmässig anda en liten film i Movie Maker som jag sedan la upp på youtube, precis som många andra gör. Efter ett tag fick jag ett mail från google som talade om att de märkt att jag använt upphovsrättsskyddat material, men att jag inte behövde göra något och att ingen åtgärd och har blivit vidtagen heller. Hade lagt till musik och valet råkade slumpmässigt hamna på Robbie Williams.
La upp filmen som länk i min blogg för att vänner och bekanta skulle få titta. Men har förstått att inte en j*kel kan titta på filmen. Har kollat själv och för mig går det alldeles utmärkt så länge jag tittar i datorn, men ska jag kolla via mobilen går det inte.
Varför blir det såhär? Hur gör alla andra som har musik till sina filmklipp? :confused:
Vill gärna ha filmen att funka. Vet inte om man får länka men får att ni också ska få se (om det nu går) är länken denna: http://www.youtube.com/watch?v=B5h3DRlvStQ&feature=g-upl&context=G2f6c41fAUAAAAAAAAAA
 
Sv: Problem med rättigheter på Youtube

Det betyder att svenska EMI har blockad klippet pga musiken. Finns inget du kan göra åt det.
 
Sv: Problem med rättigheter på Youtube

så om jag skippar musiken eller byter till något annat kanske det går bättre?
Och JAG kan ju se klippet på Youtube? då borde ju ingen kunna det?
 
Senast ändrad:
Sv: Problem med rättigheter på Youtube

Det finns laglig musik som youtube tillhandahåller som man kan använda till sina filmer.
 
Sv: Problem med rättigheter på Youtube

Skrev du namn på artist eller sång i videobeskrivningen eller taggarna? Jag har en hel hop videor med upphovsskyddad musik men har inte fått någon av dem blockerade eftersom jag varit noga med att aldrig tagga musiken i informationen.
 
Sv: Problem med rättigheter på Youtube

så om jag skippar musiken eller byter till något annat kanske det går bättre?
Och JAG kan ju se klippet på Youtube? då borde ju ingen kunna det?
Eftersom att allt förutom musiken är "dina" grejer så kan de inte så vitt jag vet enligt lag förbjuda dej att kolla på din video
 
Sv: Problem med rättigheter på Youtube

Du kan försöka med att ladda upp den en gång till, och den gången skriver du artist och namn på låten, och skriver även med att du inte äger det materialet på något sätt.
Jag har en upphovsskyddad låt med i en film på tuben som till och med är som marknadsföring för mig själv, men jag skrev detta som jag nämnde och ingen har klagat. Skriv tillbaks när du har testat.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Ni som surfar mycket via mobilen, hur många GB gör ni av med på en månad? Har funderingar på att byta abonnemang och har i dagsläget...
Svar
13
· Visningar
817
Senast: Angel
·
Övr. Hund Det var evigheter sen jag tränade något med mina små damer och Zala har jag väl i stort sett aldrig tränat med alls... Men, efter att ha...
2
Svar
38
· Visningar
2 450
Senast: confetti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp