Cherarriduracell
Trådstartare
Buke kan ju ALLT så jag tänkte försöka hitta input här även i denna fråga. Jag har ett yrke där man står och går mycket, sällan under 10000 steg per dag och har denna vinter och förra haft stora problem med ont i fötterna. Köpte hoka-skor jag levt i varma årstiden, varit ganska symptomfri i dem men ofta haft ont barfota inomhus ändå. Smärtan sitter mitt under fotbladet mellan fotben 2 och 3, har googlat mig fram till att kollapsade främre fotvalv kan leda till att en nerv kläms och gör jätteont. Provade sulor för höga forvalv med liten integrerad pelott och har nu en dryg vecka senare helt blivit av med smärtan mitt under framfoten, MEN. Nu har jag utvecklat en skräddarknuta (haft problem till och från sedan jag var 12 med den men nu kan jag knappt gå) trots att jag har vida fina skor, knutan är synlig i sidled men gör inte så ont vid tryck där, smärtan kommer underifrån när jag belastar. Sökte läkare på vårdcentralen förra året när jag inte kunde gå pga smärtan i fötterna men fick till mig att jag hade jättefina fötter med inget konstigt på och kort därefter kom sommaren där jag generellt är lite mer symptomfri.
Det känns ju motigt att söka samma vc-läkare igen eftersom mina fötter är så "fina" så var och hur vänder jag mig för att få hjälp med detta? Finns det något jag kan göra själv utom att försöka vila foten och undvika smärta så gott det går?
Vet ju om att läkaren kommer ordinera en naproxenkur, något jag tyvärr inte vågar ta just nu eftersom jag har järnbrist och måste äta järntabletter. Får redan innan järntabletterna lätt ont i magen av naproxen och ibuprofen så jag vågar inte ta den sortens tabletter medan jag jobbar på järnvärdet. Finns det något annat jag kan göra för att bli smärtfri och kunna gå som en normal människa igen?
Det känns ju motigt att söka samma vc-läkare igen eftersom mina fötter är så "fina" så var och hur vänder jag mig för att få hjälp med detta? Finns det något jag kan göra själv utom att försöka vila foten och undvika smärta så gott det går?
Vet ju om att läkaren kommer ordinera en naproxenkur, något jag tyvärr inte vågar ta just nu eftersom jag har järnbrist och måste äta järntabletter. Får redan innan järntabletterna lätt ont i magen av naproxen och ibuprofen så jag vågar inte ta den sortens tabletter medan jag jobbar på järnvärdet. Finns det något annat jag kan göra för att bli smärtfri och kunna gå som en normal människa igen?