problem med höger bakben

satanic

Trådstartare
min häst har fått ont i höger bakben.

Vet. är kontaktad via assistent och jag skall ringa imorgon igen då han var på resande fot idag och kommer hem inatt.

Han vill gärna inte stödja på det när han står, men han är inte halt i skritt och trav.
Jag upptäckte att nåt inte var bra i går kväll när jag skulle rida, han var normal o stod på det innan jag satt upp.
Hann rida ca 2 varv i trav innan jag tycktte att nåt inte kändes normalt han fick inte med sig bakdelen som han brukar utan blev flack. En stallkompis kollade på han men såg inget i varken skritt eller trav sen stod vi o prata lite, (trodde det var jag som inbilla mig) jag kände att han typ stod o vila, inget ovanligt men hon såg att han inte ville ställa ner hoven över huvudtaget.

Hoppa av o kolla han o han ville inte ställa ner när han stod still utan höll hoven ca 5 cm från backen, skritta med han för hand men såg inget gick upp till stallet o prata med en annan som även hon kolla på han i skritt o trav ingen hälta, kaaanske lite kortare steg men ändå inte. Vill dock inte ställa ner. Ställde in han på box för att känna igenom han.

Han har ingen puls, ingen svullnad, inte varm i hoven men han reagerar när man klämmer runt knät ibland, skakar dock i knät ibland.

Skall o kolla honom om en stund igen då jag har kvällsfodring.

Tänkte om det är någon som har några tips om vad det kan vara.
Det är ingen förändring idag från igår kväll utan han ser "ren" ut i skritt och trav, man kan urskilja en liiten förkortning på steget ca 3cm.

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 542
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nångång i januari/februari 2023 så blev det väldigt blött i markerna där jag bor och översvämningar lite här och var. Jag läste...
Svar
5
· Visningar
388
Senast: Lingon
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 982

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka