Problem med bildskärm. Hjälp!

gadriel

Trådstartare
Har kopplat in min tv till datorn och det fungerar förutom att det blir svart-vitt på tv:n :mad:
En kompis kopplade in sin dator till tv:n och då fungerade det kanon så det måste vara ngt i min dator som strular. Har försökt med alla inställningar jag kan hitta och har även installerat om grafikkortet medn det hjälper inte :(

Någon som vet vad felet kan vara??

Jag har ett GeForce 4 MX 440
 
Har du kollat så grafikdrivrutinerna är inställda på PAL, det brukar bli svartvitt om de är inställds på NTSC, kolla även så att det är rätt sorts sladd som är inställd, S-video eller Komposit.
 
Sådär är det på min tv också.. och då får jag lov att gå in på nån inställning på teven och ändra från vhs till svhs eller tvärtom.. bara för det så hittar jag inte inställningarna på teven just nu.. :mad:
 
missat att kolla tråden. Tack för svaren.
Hittade ltie om det på ett forum, tydligen väldigt vanligt problem på det grafikkortet så jag fick lite olika lösningar på det. Ska försöka få det att funka igen...dumt att det ska vara så krabbigt :mad:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Moderkort: ASUS Z87-A Z87 S-1150 ATX Processor: Intel Core i7 4770K / 3.5 GHz processor RAM: 16 GB DDR3 Nätagg: Thermaltake Smart M850W...
Svar
3
· Visningar
753
IT & mobiler Jag har nyligen flyttat till en ny lägenhet med fiberanslutning till internet. Jag kopplade in datorn i hålet i väggen och kom in på...
Svar
6
· Visningar
2 737
Senast: Septicemia
·
IT & mobiler Har köpt ny mobil efter snart två år med min gamla. Inte självvalt utan den har gett upp. :meh: Kopplade mobilen med datorn och...
Svar
4
· Visningar
576
Senast: em-pirre
·
IT & mobiler Försökt googla fram något svar, men lyckas inte så bra. Min dator har varit iväg på världens karusell och på verkstad 3 gånger...
Svar
7
· Visningar
1 295
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp