Problem med bifogade filer i mail

Lillsillen

Trådstartare
Kör Windows xp och har även installerat Panda Platinum Internet Security. Nu har jag problem med att hämta/skicka mail som innehåller bifogade filer. Mail som bara är text är det inga problem med. Har samma internetleverantör som tidigare så där ligger inte problemet. Nån som vet? Knöligt med alla inställningar i Panda och det är där jag tror att problemet ligger...
HJÄLP!!
 
Kör du Outlook Express som mailprogram?

Kolla i så fall
Verktyg/Alternativ, fliken Säkerhet
Där ser du till så att alternativet Tillåt inte att bifogade filer som kan vara virus sparas eller öppnas är avmarkerat.

Är det alternativet markerat tar OE bort ALLA bifogade filer.
 
JAg kör Outlook Express och har redan avmarkerat detta alternativ. Nu är det ju så att Outlook tar inte bort filerna om man har detta ikryssat, utan den tar bort åtkomsten till filerna. Men de kan nås genom att välja "vidarebefodra" mailet. Då finns de med där som bifogade filer och kan öppnas utan problem.

Mitt problem är att jag inte ens kan hämta hem mail som har bifogade filer, och finns det fler mail att hämta så ligger fil-mailet som en broms och inget mail hämtas.....
Nu har jag visserligen web-mail också så jag kan gå in den vägen och läsa mailen eller ta bort mail med bifogade filer, men det är mycket störande att inte få hem dem den vanliga vägen...
 
Testa att köra med ett annat mail program vi kör med Eudora ochd et fungerar perfekt mna behöver inte ens öppna mailen för att se dom så får du med ett virus så öppnas inte det som det kan göra i Outlook
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 983
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
4 139
Senast: Vallmo
·
IT & mobiler Jag behöver lägga över filer från min gamla till min nya dator (en 500 gb antagligen) till min hjälp har jag en ethernet sladd och...
Svar
4
· Visningar
667

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp