Problem med bakbenen

C

CaBang

Min sköthäst har problem med sina bakben, tror det heter "shivery" eller nått sånt han har. Han har problem att lyfta bakbenen och ibland drar han dem högt upp om han t.ex. stått stilla och ska börja röra sig. Har för mig att ngn sagt att han har en nerv klämd i korset, som hamnat fel då han hoppat mycket och på höga klasser, men jag är lite osäker. Någon som kan något mer om det han har och vet hur man t.ex. kan förbättra det? Eller ngn som har en häst med samma problem?

Sv: Problem med bakbenen

Shivering hette det visst. Har hittat massa information om det nu, så det behövs inte :P

Sv: Problem med bakbenen

När jag läser detta så låter det som patellaupphakning.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 079
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 544
Senast: IngelaH
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 959
Senast: linnsan
·
Hästvård Är det här ett onödigt/småaktigt/kinkigt mail att skicka till en veterinärklinik? (Bakgrunden är att jag, mycket motvilligt, åkte till...
2
Svar
21
· Visningar
3 433
Senast: domesticus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka