Problem med analsäckarna? Eller något annat?

Sv: Problem med analsäckarna? Eller något annat?

Vad är det för korkad veterinär du har anlitat egentligen?
Åk till en annan klinik för ett annat utlåtande, det hade jag gjort.

Oops! Tack för korrigering!
Brukar man inte kunna se något på rtg?
Med tanke på TS beskrivning tänkte jag att det var självklart att man väljer att undersöka diskbråck..

Det är väldigt sällan man ser diskbråck på vanlig röntgen, tyvärr. Ibland kan man se en förkalkning i någon disk men det är inte så ofta man gör det trots att det är diskbråck hunden har.

Säger som de andra, byt veterinär! Fy vilket bemötande och vilken brist på engagemang i din hund! :mad:

:crazy:
Jag säger som de andra, vad är det för idiot till veterinär?? Byt!
OM ni hos en VETTIG veterinär inte skulle hitta något fel så skulle jag även gå till en sjukgymnast/hundfysioterapeut.
Nu är det ju inte samma problem som din hund har men kompisens terv fick som 3-åring fruktansvärd smärta i ryggen, han kunde knappt gå och heller inte lyfta ena baktassen över trösklar med mera.
Veterinären röntgade, kände och klämde och menade att så stark smärta beror oftast på två saker - cancer eller diskbråck, dock hittade de inget av det men satte hunden på starka smärtstillande för vidare utredning men det var på håret att kompisen avlivade honom på studs.
Som en sista chansning gick vi till en sjukgymnast som ganska snabbt kunde konstatera att han "bara" hade förj-vla ont i musklerna, att han i princip inte hade några ryggmuskler alls och att de få som han hade var trasiga.
Wille gick in som en krympling, han fick simma och redan efter första gången SPRANG han ut till bilen. Det är klart att det behövdes mycket mer träning och behandling än så och han behövde "underhållas" med träning och massage under resten av livet men han levde ett helt ok, smärtfritt liv även om han inte var tävlingshund längre.
Ville med det bara visa hur mycket en sjukgymnast kan göra om/när veterinären står sig slätt men här tror jag ju helt klart att du skall gå till en ny veterinär.
Dock är inte alla sjukgymnaster bra, bor du i Västsverige så googla Annika Falkenberg, hon är outstanding.

Liknande trådar

Övr. Katt Har fått ett "mega"problem, och jag förstår inte vad det är som händer. Ska försöka göra en lång historia kort så ni vet lite bakgrund...
Svar
14
· Visningar
4 150
Senast: Galore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka