problem med 10 månaders valp...

D

DuploBit

Hej alla!
Nu vill jag ännu en gång ha råd från alla kloka bukare!

Sähår är det...

Jag har en hanvalp på 10 månader som har börjat pipa hemma helt kolossalt mycket... :(
Jag vet att grannen har en vit herdehund som är inne i löpet, och att en granne längre bort har en terrier som är i slutet av löpet.. kan det vara därför har är så fruktansvärt pipig och ränner runt hela tiden? just nu är han änyligen tyst och ligger vid mina fötter i sängen, men herregud va jobbig han har vart idag...

Vi var hemma hos mina föräldrar under påsk och dom har en 1årig tik och hon har inte vart inne i sitt första löp än (vad vi märkt, hon kan ha torrlöpt) och då pep han bara under natten, men inte på dan.
Han brukar alltid sova till 10-11 på dagarna och vi brukar få dra han upp för att han ska ut och kissa, men nu har han börjat vakna vid 5-6 tiden och piper... hen vill ut och in och vet inte vart han själv ska ta vägen..

Sen undrar jag en sak till, han äter jättedåligt, det måste vara "gott" men han äter jätteförsiktigt, och jag tycker att han tuggar sin mat ovanligt länge... vad händer egentligen i munnen på en 10 mån valp, har fått för mig att de är klara med mjölktänder och allt vad det innebär... ??? :crazy:

Snälla! ge mig lite råd och vad ni tror att det kan vara? eller är det kanske bara så att han reagerar så mycket på grannens löptik att han helt enkelt inte kan tänka på annat?:confused:

nu började han pipa igen... han som sov så gott...
jag blir galen snart!!

Sv: problem med 10 månaders valp...

Hej alla!
Nu vill jag ännu en gång ha råd från alla kloka bukare!

Sähår är det...

Jag har en hanvalp på 10 månader som har börjat pipa hemma helt kolossalt mycket... :(
Jag vet att grannen har en vit herdehund som är inne i löpet, och att en granne längre bort har en terrier som är i slutet av löpet.. kan det vara därför har är så fruktansvärt pipig och ränner runt hela tiden? just nu är han änyligen tyst och ligger vid mina fötter i sängen, men herregud va jobbig han har vart idag...

Vi var hemma hos mina föräldrar under påsk och dom har en 1årig tik och hon har inte vart inne i sitt första löp än (vad vi märkt, hon kan ha torrlöpt) och då pep han bara under natten, men inte på dan.
Han brukar alltid sova till 10-11 på dagarna och vi brukar få dra han upp för att han ska ut och kissa, men nu har han börjat vakna vid 5-6 tiden och piper... hen vill ut och in och vet inte vart han själv ska ta vägen..

Sen undrar jag en sak till, han äter jättedåligt, det måste vara "gott" men han äter jätteförsiktigt, och jag tycker att han tuggar sin mat ovanligt länge... vad händer egentligen i munnen på en 10 mån valp, har fått för mig att de är klara med mjölktänder och allt vad det innebär... ??? :crazy:

Snälla! ge mig lite råd och vad ni tror att det kan vara? eller är det kanske bara så att han reagerar så mycket på grannens löptik att han helt enkelt inte kan tänka på annat?:confused:

nu började han pipa igen... han som sov så gott...
jag blir galen snart!!

Hur gör du när han håller på?

Jag tror mycket väl det kan vara löptikarna han piper efter.Jag är absolut ingen expert på området(har min första hund nu som är tik)men du skriver att han vill ut,piper och äter dåligt.Detta är tecken på de flesta djur som vill para sig.

jag röstar också på att det har med tikarna att göra. Precis som frågat innan, vad gör du åt saken?

Du skriver bla att "han ränner runt", det får han ju självklart inte göra. Skicka honom i säng omedelbums om han fjantar runt.

Rejält med stimulans är också viktigt, vilket inte borde vara så svårt, att trötta ut en så ung hund metalt.

Ska han verka i avel? Annars är ju kastration kanske att tänka på. (Om han växt färdigt vill säga)

vi brukar platsa honom i hans säng och säga till han.

vi ska inte kastrera honom då han förhoppningsvis kommer att gå till avel sen när han växt till sig och fått lite mer meriter.

han har förresten lugnat ner sig mycket nu, men nu verkar han vara jättedålig i magen istället, bajsar jättelöst och är slö. :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
343
Senast: Annique
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 098
Övr. Hund Jag håller på att bli tokig! Har en schäfertik på ett år. När hon var valp fick hon följa med mig på jobbet under förutsättning att...
2
Svar
20
· Visningar
11 951
Senast: Kallebus
·
Hundavel & Ras Jag gjorde ett impulsköp i höstas, som jag tyvärr ångrar bittert. En mops. Jag har alltid haft fördomar om folk som köper och...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
20 501
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka