Någon som testat detta och har erfarenheter? Fick det rekommenderat av en veterinär men har inte vågat ge det. Fick en lång föreläsning om hur veterinärens andra kunder med fånghästar nu kunde gå på bete igen tack vare detta medlet. Det lät ju lite för bra för att vara sant och jag har de senaste åren lärt mig att det finns ett antal produkter på marknaden som ska vara bra till fånghästar, utan att alls vara det. Vill inte gå på något hokuspokus så att säga.
Men har veterinären rätt i att Pro Biosa Ipona skulle vara ett tänkbart alternativ att ge istället för tex. Kraffts mag / tarm som jag idag ger vid foderbyte?
Och det ska då ges till en insulinresistent häst som tidigare haft fång. Det står ju att det ska vara sockerfritt men innehållsförteckning med rörsockermelass och äpplefiber gör mig lite osäker på sockerinnehållet.
Men har veterinären rätt i att Pro Biosa Ipona skulle vara ett tänkbart alternativ att ge istället för tex. Kraffts mag / tarm som jag idag ger vid foderbyte?
Och det ska då ges till en insulinresistent häst som tidigare haft fång. Det står ju att det ska vara sockerfritt men innehållsförteckning med rörsockermelass och äpplefiber gör mig lite osäker på sockerinnehållet.