Prix d'Amerique

Gabbi

Trådstartare
Kort fråga, vilket datum körs det i år, och om tv4 TV-sänder det, vet någon tiden?

mvh

Sv: Prix d'Amerique

Tror att det körs den 27:e å att fyran sänder det i samband med sina vanliga söndagssändningar... Iaf. vad jag kan utröna på div programsajter:confused:

15.30 på TV4+. Direkt.
18.05 på Tv4. Efterhandssändning i samband med Vinnare V65.
Ett alternativ är annars direkt på Solvallas storbildsskärm i samband med söndagstävlingar.

Jag jobbar ju helger. :mad:
Annars ligger valla inte långt bort alls. Fast...hm..om det går 15.30. Hade jag haft bil hade jag hunnit, men nu har sambon den. Dubbelskrutt!

Ingen som har åsikter om loppet? Vinnaren? Luddes bråk med Westholm?

Ingen som har åsikter om loppet? Vinnaren? Luddes bråk med Westholm?

Loppet var ju som vanligt,stökigt och bökigt :devil:
Vinnaren snyggt smygkörd men mycket bra,igen...:bow:
Ludde borde låta en riktigt kusk köra Going :p

Pd'A är spännande just för att det är så annorlunda, så olikt allt annat i travsporten. Men startmomentet, ruff & knuff a'la folkrace, den accepterade preparékörningen samt rapporteringsbestämmelserna I Frankrike tilltalar inte mig.

Loppet: Gläder mig åt att den genomsympatiske Pierre Levesque återigen vann. :bow:
Offshore Dream är verkligen en superstar som vi kan få se mycket utav. Opal Vikings insats fenomenal! Säga vad man vill omEnqvist, men han tycks veta vad han gör. Undrar just om Opalens körspö som sitter på min vägg ökade i värde? :cool:

Om Jörgen Westholm har jag bara en sak att säga, ett ord på fem bokstäver som börjar på I och slutar på diot. Han kastades tillbaka tio år i tiden av sin karriär med det beteendet, han är bränd ett tag framöver.

Finns det nån resultatlista nånstans?

Resultatlista
Prix d´Amerique 2008

(travnet.se söndag 27 jan 2008 18:57)

Resultatlista Prix d´Amerique 2008:

1. Offshore Dream – Pierre Levesque 1.12,1 (27) – 500.000 euro
2. Opal Viking – Jorma Kontio 1.12,2 (940) – 250.000 euro
3. Orla Fun – Loic Guinoiseau 1.12,3 (400) – 130.000 euro
4. Kool du Caux – Franck Nivard 1.12,3 (99) – 60.000 euro
5. Prodigious – Jean Philippe Dubois 1.12,4 (300) – 30.000 euro
6. Exploit Caf – Jean Michel Bazire 1.12,5 (79) – 20.000 euro
7. Lontzac – Michel Lenoir 1.12,7 (420) – 10.000 euro

Oplacerade:
Nouba du Saptel – Pascal Andre Geslin 1.12,8 (86)
Pearl Queen – Thierry Duvaldestin 1.12,9 (110)
Popinee de Timbia – Gilles Delacour (2120)
Prince d´Espace – Sebastien Guarato (1940)
Magnificent Rodney – Jos Verbeeck (200)
Super Light – Jörgen Westholm (610)

Diskvalificerade:
Algiers Hall – Enrico Bellei (710)
Pirogue Jenilou – Louis Baudron (1350)
Going Kronos – Lutfi Kolgjini (410)
Niky – Bernard Piton (290)
Meaulnes du Corta – Pierre Vercruysse (87)

Böter:
Thierry Duvaldestin fick 6.000 euro i böter samt en veckas avstängning för att ha orsakat två av omstarterna
Louis Baudron fick 2.000 euro i böter för att ha orsakat en av omstarterna.

Åh TACK så mycket.....:bow:

Jag ville bara veta vad Pearl Queen hamnade...bland de opl men 12,9 för en 5 årsmärr är ju inte illa pinkat

Om Jörgen Westholm har jag bara en sak att säga, ett ord på fem bokstäver som börjar på I och slutar på diot. Han kastades tillbaka tio år i tiden av sin karriär med det beteendet, han är bränd ett tag framöver.

Detta har jag väntat på ...att media ska få se den riktiga J.W :devil:

Ursäkta en idiot som inte tittade på TV:n.... VAD gjorde Westholm? Och varför blev Ludde diskad??

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Förra månaden fick min kära ponny somna in. Även fast jag vet att det var rätt beslut och att han hade ont så är det fortfarande...
Svar
12
· Visningar
845
Senast: phie
·
Hästvård Hejsan Vårt stall har provtagit två hästar för EHV-1 då de haft neurologiska besvär. Vi får troligen provsvaren imorgon. Min häst som är...
Svar
3
· Visningar
478
Senast: Anonym456
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Linda Rosenquist, 50, gjorde under 18 års tid succé på trav-tv. För några år sedan lämnade hon dock branschen tvärt – och har inte synts...
Svar
0
· Visningar
405
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka