Prix d'Amerique 2010

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare readycash
  • Startdatum Startdatum
R

readycash

Några som ska dit? Vem tror ni vinner?

För mig blir det tredje året i rad, finns inget bättre på hela året.

Segern tror jag står mellan Meaulnes du Corta och Ready Cash, vad tror ni?

Sv: Prix d'Amerique 2010

Jag ska dit. Har varit där ett antal år och så hoppas jag det kommer att fortsätta :)

Levesque vinner nog inte 4 år i rad. Jag tror på fransk vinst, men hoppas på Opal Viking. Om inte han vinner hoppas jag att någon av Souloys hästar vinner. Olga har väl bäst chans?

Jag ska dit.
Både Meaulnes du Corta och Ready Cash imponerade storligen på mig i fjol, så någon av dem får gärna vinna, men jag har dålig koll på vilka som är aktuella.

Jag funderar på att åka, men det blir bara någon dag efter att jag kommit hem från Armenien, så kanske lite tight.

Tror inte Opalen räcker till vinst, men pengar lär han tjäna.
Olga har nog bäst chans av Soulouy's ja, men tror inte heller hon kan slå hingstarna nu när det verkligen gäller, men den som lever får se. ;)

Jag har för lite kunskap om de franska hästarna, så jag avstår att gissa en vinnare. Däremot kommer jag givetvis att kolla på detta spektakel, för det liknar ingenting annat. Någon lär ha sagt att "Pd'A är det enda loppet där du kan köra i sjundespår, och ändå ha en rygg att gå på!"

Efter senaste helgens händelser måste jag lägga till Rolling d'Heripre.. fyfan, blir åka av nästa söndag. :)

*KL*

Åter igen en total flopp av "Sveriges bästa häst" Riktigt roligt att se en doldis vinna tycker jag. Dock ett av de sämsta PDA som körts på ett tag nu.

*KL*

Åter igen en total flopp av "Sveriges bästa häst" Riktigt roligt att se en doldis vinna tycker jag. Dock ett av de sämsta PDA som körts på ett tag nu.

Du såg inte loppet då eller? Med tanke på att Opalen var hopplöst instängd större delen av loppet. Trist kommentar till en häst som kommit både femma och tvåa i PdA tidigare. Hur många svenska hästar har ens varit MED där tre gånger?
Fick bara lov att kommentera. Blir så less när man hela tiden måste hitta saker att klanka på. Varför inte se det som att det var BRA att en häst på 10 år klarar av att tävla på den nivå han gör. Han sprang in nästan 3 millar på ett par månader i höstas liksom.

Kan dock hålla med om att det var roligt att en doldis vann. Definitivt.

*kl*
Japp, en riktig skräll, de flesta undrade nog vad han skulle ut i Pd'A och göra efter det tuffa Pd'C han fick, och så vann han. Kul att se en liten tränare vinna. Många kommer väl ihåg honom som den ovanligt fagre skötaren till Abo Volo :p

Olga kunde vunnit, om Bazire kört henne:grin: Martens har gjort sig ovän med rätt många nu...

Jag har nyss kommit hem efter nästan en vecka i Frankrike, som vanligt mycket trevligt, god mat och vårkänsla. Jag stod lutad mot en stallvägg i lä, det finns hopp, solen var riktigt varm och termometertoppen var 11,5 grader. Sedan kom jag till Landvetter och fick gräva ut min bil ur en snöhög... *vill flytta*

*KL*

:( missunnsamhet luktar alltid illa.
Jag tycker att Opalen är fruktansvärt tapper och stenhård i både psyke o fysik...att du dissar honom beror ju bara på okunskap om travsporten. Du hissar Svanstedt , men kan inte se det som Opalen gör är bra.:crazy:
Herregud,om man hade en häst av den kalibern , skulle jag vara ödmjiúk resten av mitt liv, inte undra på att Nisse avgudar sin springare.....det skulle nog de flesta gjort....utom du då :mad:

*kl*

Opalen gick lottlös, tyvärr. Håller med martha om att det är en helt fantastisk häst! Kan någon ha missat det? Nisse säger ju själv att han han haft helt fenomenal tur och han älskar verkligen sin häst.

Jag träffade dem i början på vecka, och Nisse var mycket stolt över detta:
"Han kom med sin häst från ingenstans, och tillsammans nådde de världseliten. För exceptionella framgångar, framförallt internationellt, och en både i med- och motgång ständigt professionell inställning till media, tilldelas SHK:s guldhäst nummer 16: Nils Enqvist."

Herregud,om man hade en häst av den kalibern , skulle jag vara ödmjiúk resten av mitt liv, inte undra på att Nisse avgudar sin springare.....det skulle nog de flesta gjort....utom du då :mad:

Jag undrar vad travfolk tänker med ibland. Jag har lämnat in min licens. Travet har blivit totalt förstört i mina ögon. Uppgjorda lopp, vissa "får göra som de vill" orättvisan i är horribel. Det finns inte mycket till sport kvar, ha rätt kusk och rätt tränare så tjänar hästen pengar.
Jag tycker inte att "nisse" är värd sina framgångar efter vad han gjort. Dessutom har jag fortfarande inte sett ett enda lopp i Sverige sen hästen var 4 som hästen gjort så bra som alla tycker att han är. Nej detta var en flopp dock inte bara av opalen utan av större delen av de betrodda i loppet:grin:.

Nu tänkte jag skriva nåt riktigt lågt en jag låter bli.....men tycker du att travsporten är så hemsk så gör du ju riktigt rätt i att lämna den.
Jag kan tycka att jobba med talanglösa hästar o starta dom kan vara ett värre brott än att starta Opalen i södra europa.....och jag kan nog garantera att den hästen får bättre omvårdnad med allt än merparten av de vi har i detta landet. Som sagt så luktar det illa med missunnsamhet.
Varför lyckas inte alla svenska hästar i europa??

Nu tänkte jag skriva nåt riktigt lågt en jag låter bli.....men tycker du att travsporten är så hemsk så gör du ju riktigt rätt i att lämna den.

Jag tycker att travet i Sverige har gått utför i flera år. Men dock finns det inget jag älskat mer i mitt liv än travet så det är med sorg i hjärtat jag lämnade in min licens. Och jag tror mig veta vad du skulle skriva......
Tur att du kan hålla vissa saker för dig själv....

Jag kan tycka att jobba med talanglösa hästar o starta dom kan vara ett värre brott än att starta Opalen i södra europa.....

Det kan jag hålla med om. Men för att bevis något så ska man vinna stora lopp i Sverige inte i Italien ("fulldopad"?!?).

och jag kan nog garantera att den hästen får bättre omvårdnad med allt än merparten av de vi har i detta landet.

Det tror jag säkert han får men vad spelar det för roll i sammanhanget?
Jag har aldrig sagt att hästen är misskött eller någon ting ens i närheten av det.

Som sagt så luktar det illa med missunnsamhet.

Om någon missunnar någon något kommer någon annan bli sur och tycka och tänka. Jag missunnar inte någon som är ärlig och ren med alla runt sig något men somliga kan jag inte unna något.

Varför lyckas inte alla svenska hästar i europa??

Hur många prövar lyckan?

Vi har sett medelmottor vinna lopp där men inte vara bland de 3 i guld divisionen hemma i Sverige.

Jag skulle gärna vilja veta om du har fog för att tala om att Opal Viking är dopad.

Du hyllar Åke Svanstedt, men anklagar Nisse att han dopar sin häst.

Jag hade en häst som vann 2 lopp på en vecka och genast blev jag anklagad av "grannarna" att jag dopat min häst....enligt utsago så var jag "tvungen" att starta så tätt så inte dopingen skulle hinna gå ur :crazy:

Vi har sett medelmottor vinna lopp där men inte vara bland de 3 i guld divisionen hemma i Sverige.

kan ju bero på att en del hästar gillar kolstybbanan.....och andra inte. En del hästar går inte ett steg på Vincennes...

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 857
Senast: Tantan
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
993
Senast: Sirap
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 753
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18