PrivatTränare i Karlstad/värmland??

verrdogan

Trådstartare
Jag undrar om ni kan tips om någon persom/tränare ikarlstad trackten som kan hjälpa en att träna sin hund.

Går på kurs med min lilla grabb nu å tänker givitvis fortsätta på den, men skulle behöva en tränare som hjälper mej i mellan kursdagarna.
Min hund blir så himla nervös, galen, skällig och allmännt tokig när jag är med på kursen. Å tränaren har ju inte tis att bara ängna sej åt min galning.
Vet inte om man ska se honom som problem hund eller inte. Men ja erkänner fullt ut att ja behöver extra hjälp.

Så, känner ni till någon? Eller anser ni kanske er själva som duktiga Och bor i närheten så ni/du kan tänkas hjälpa mej..

Sv: PrivatTränare i Karlstad/värmland??

Idag på kursen skulle hela gänget gå tillsammans på stan/byn.
Slutade med att ja fick gå ensam lååååångt efter alla andra bara för min grabb va helt hysterisk. Gick å hoppade å skrek breve mej och va helt okontaktbar.
Alla andra stanna de på en gräspätt för att öva ligg/slappna av.
Ja å min vovve fick stanna en bit bort för att inte störa alla andra.

När vi va tillbaka på bhk så skulle vi gå förbi tallrikar med korv. Min sög (sög verkligen) in alla korvbitar så dom andra hade nästan inget kvar att öva med.

Ryter jag till åt honom så lyssnar han....i 5sekunder. sen är allt glömt igen.

Sitter här med gråten i halsen å blänger på honom när han ligger här å sover lugnt. Ja skäms för min hund... Och på mej själv som är så jävla kass på att få honom till att vara "hund"

självförtroendet finns inte längre...

Han är en DP på 11mån. så han är väl i värsta åldern nu åxå antar jag. Nått att skylla på nu iaf. Han kan ju knappast bli värre.:angel:

Jag bor i forshaga. några mil från karlstad.
Men kan tänka mej att åka lite om jag hittar någon bra som kan hjälpa mej.

Hur sur ja än är på honom nu, så måste ja erkänna att han är vääldigt söt där han ligger nu..
CIMG1981.jpg

Jag vet ingen privattränare att rekommendera i Värmland. Men däremot får du gärna komma och träna med oss här i Säffle! Även om jag inte alls är någon expert på något område så har jag lyckas få ordning på ett par hysteriska hundar. Små och stora. Om det inte går att lösa så kan vi iallafall fika och socialträna :D

LÅter bra de. säffle är ju inte så grymt långt bort iaf =)

Jag har gått på kurser med båda mina vovvar hos Malins Hundtjänst i Kristinehamn.

Jag tycker hon är jättebra och hon har även privatkurser.

Kolla in på www.malinshundtjanst.com

Nu har helveteskapet vart på rymmen åxå!!!
Rev staketet för att en granne gick förbi å stod där å skällde på honom bra länge. å ja kunde inte få tag på honom för han bara flög iväg så fort han såg mej.
Så grannen började ju skälla på mej för att jag inte tog hunden. Ja försökte ju.:cry:
Blir så himla lessen!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka