Prisvärda träningskläder

Caramba

Trådstartare
Mina gamla är slitna och har på senaste tiden mest fått fungera för hemmaträning. Nu är planen att träna på gym också och då vill jag inte använda gamla träningsbyxor som blivit urtvättade eller där trådarna lossnat.
Så jag vill ha lite nytt men inte för dyrt. Behöver också mer tuttsäker träningsbh, tycker att de skumpar för mycket med sportbh:arna som jag har samtidigt som de sitter lite väl tajt (har egentligen ökat i både omkrets och växlar mellan kupstorlek sen de skaffades). Jag föredrar egentligen att träna med linne istället för tshirt, men var hittar man några där man inte visar 2-3 cm av sportbh:n?
Tidigare har jag haft hellånga träningsbyxor, börjar fundera på om inte 3/4 långa är mer praktiska. Samt mitt ständiga bekymmer var hittar man byxor där det finns en liten fick för att ha nyckel till skåp eller hus eller var gör ni av nycklar när ni tränar?
 
Sv: Prisvärda träningskläder

Jag föredrar egentligen att träna med linne istället för tshirt, men var hittar man några där man inte visar 2-3 cm av sportbh:n?
Jag har på mig det linnet som ligger överst i högen. Om det är brottarrygg eller inte skiter jag fullständigt i. Alla på gymmet visar ju sportb-bh:n så jag ser det inte som ett problem.

Tidigare har jag haft hellånga träningsbyxor, börjar fundera på om inte 3/4 långa är mer praktiska. Samt mitt ständiga bekymmer var hittar man byxor där det finns en liten fick för att ha nyckel till skåp eller hus eller var gör ni av nycklar när ni tränar?
Jag har ett hänglås med kod. Så slänger jag in allting i skåpet och slipper tänka på att hålla reda på någonting annat än kortet in på gymmet och vattenflaskan.
images
 
Sv: Prisvärda träningskläder

Jag har köpt mina träningsbyxor på HM, tycker de är helt ok. De har en liten ficka för nyckel och fyller alla krav jag har på träningsbyxor :)

Ang linne så tänker jag som Ramona, alla andra visar träningsbh:n så då gör jag det med.

Kommer däremot följa tråden för att få bra tips på träningsbh. Behöver köpa nya till våren när jag ska försöka komma igång igen efter graviditet :)
 
Sv: Prisvärda träningskläder

Har du en Stadium Outlet i närheten så åk dit, där går det att göra riktiga dunderfynd!

Jag kör bara med långa träningsbyxor av den enkla anledningen att jag inte orkar raka benen på vintern. :angel: Har mest Nike-tights av olika varianter, alla har fickor för nyckel. Har även ett par från Drop of Mindfullness som jag tycker väldigt mycket om.

Mina favorittröjor att träna i är antingen Adidas Supernova-tröjor (en specifik modell som även den har en liten ficka baktill, tror jag har just den modellen i fem olika färger) och ett lite pösigare linne med brottarrygg och dragsko nedtill från Energetics (säljs på Intersport).

Sport-BH:ar att rekommendera om du har mycket byst - eller bara verkligen vill att de ska vara stilla - är Shockabsorber, säljs bland annat på Stadium och brukar finnas på outleten. Även Casall har några modeller jag gillar, Stay in place är ett annat populärt märke.
 
Sv: Prisvärda träningskläder

När du köper träningsbyxor känn ordentligt på tyget och fundera över hur varma de blir. Jag har tyvärr köpt flera par som är alldeles för varma för att vara behagliga under träning. Och då är det inte några fodrade vinterfodrade löparbyxor, utan helt vanliga träningsbyxor av tight modell.

Numer föredrar jag lite slappare byxor, tex jazzbyxor.
 
Sv: Prisvärda träningskläder

Här i stan har och är det superbra reapriser på träningskläder, skor och även annat, både på Intersport och Stadium. Har fyndat en hel del även på halva reapriset, så jag e nöjd :D

Du kan alltid handla på nätet om du inte har tid att gå i affärer.

Annars har även Kappahl sportkläder och H&M också.

Ett tips kan vara att testa kläderna i affären och sen köpa på nätet. Ofta är det billigare att handla över nätet.
 
Sv: Prisvärda träningskläder

Har handlat en del på Intersport, de har både linnen, tights i olika modeller, sportBH mm mm mm
Själv använder jag numer ShockAbsorber sportBH när jag springer och rider, håller prylarna på plats bäst, ska jag bara vara på gymmet eller köra spinning duger det bara det är en sportBH då det inte är något skuttande:o
Intersports egna märke Protouch har jag en hel del av, köpte senast igår 2 långärmade funktionströjor, bra att ha vintertid när man är i stallet eller ute och springer
 
Sv: Prisvärda träningskläder

Bor du i Stockholm? Rekommenderar Barkarby outlet. Köper ALLA mina träningskläder där. Mest på Nike men även på stadium outlet. Bra kvalité men MKT billigare än ordinarie pris. Bor själv i Umeå och tR mig ändå ut dit nästan varje gång jag är i Stockholm.
 
Sv: Prisvärda träningskläder

Jag har grymt snygga, och bekväma kompressionstights - till dem fick jag även ett "armband" med ficka för låsnyckel (behövs endast på ett gym av tre) och innan det stoppade jag nyckeln i skon :p
wpid-fb_img_13832908696916177.jpg

Dålig bild, men de är helt underbara - och så snygga! :D (har fått en och annan kommentar om dem på gymmet! :p)

Linnen är det värre med dock, gillar inte brottar-rygg, så jag kör med topp/t-shirts.
Sport-Bh:ar funkar inte alls! Jag förstår inte, jag verkar vara den enda i hela världen (!!) som inte kan ha sport-bh:ar! Det ser förjävligt ut på mig!! Så jag får köra med mina vanliga. ..
Blä! :(
 
Sv: Prisvärda träningskläder

Jag köper i stort sett alla träningskläder på ellos, det är ofta som det är rea och erbjudanden där. Byxor kör jag uteslutande adidas tights, tycker dom är otroligt slitstarka. Mina tvättas flera ggr i veckan och det syns inte trots att de är snart 1år gamla. (Alla har nyckelficka på dom jag har, fast jag använder kodlås till skåpet så jag behöver ingen nyckelficka egentligen) Toppar kör jag mest linnen ifrån MXCD sports. Superkvalitet och det är lite längre. Newlines sport-bh's är toppen men jag har inga större byst att skryta med:D
 
Sv: Prisvärda träningskläder

Ang. Nyckel!

Jag har en hårsnodd med en nyckelring på för nyckeln. Den sätter jag sen på vattenflaskan, den har man ju alltid med sig :)
 
Sv: Prisvärda träningskläder

Stadiums märke (soc) tycker jag är prisvärda, ofta har dom kampanjer med byxa och tröja, bra i kvalité.

Jag kör med löparbyxor (långa) och tränings t-shirt, har inga stora bröst så för mig duger vilken sport-bh som helst, hänglås med kod. Skor är dock viktigt för mig :)
 
Sv: Prisvärda träningskläder

Ang. Nyckel!

Jag har en hårsnodd med en nyckelring på för nyckeln. Den sätter jag sen på vattenflaskan, den har man ju alltid med sig :)

Så gör jag också. Och om jag inte har vattenflaska av någon anledning så sätter jag snodden runt handleden.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp