Dressyrtjejen_97
Trådstartare
Då jag (antagligen) kommer att rida ute hela hösten och vintern, vill jag inte gärna slita på min fina Samshield hjälm. Har använt den enstaka gånger vid regn och sådär, vilket absolut inte varit något problem, men vill inte göra det hela tiden.
Så därför letar jag efter någon billig plasthjälm att ha istället. Jag vet att man absolut bör prova först, och det kommer jag också att göra (såklart!) - men bara för att inte famla helt i blindo:
Vad rekommenderar ni för plasthjälmar för under 1000-lappen, för någon med ovalt huvud*?
(Passar perfekt i typ CO AYR8, Samshields ovala osv. osv.)
Såg någon Lamicell som såg trevlig ut, som kostade precis under tusenlappen, men vet inte hur den är i kvalitén?
Så därför letar jag efter någon billig plasthjälm att ha istället. Jag vet att man absolut bör prova först, och det kommer jag också att göra (såklart!) - men bara för att inte famla helt i blindo:
Vad rekommenderar ni för plasthjälmar för under 1000-lappen, för någon med ovalt huvud*?
(Passar perfekt i typ CO AYR8, Samshields ovala osv. osv.)
Såg någon Lamicell som såg trevlig ut, som kostade precis under tusenlappen, men vet inte hur den är i kvalitén?