Sv: Andra hjälmar med passform som CO ayr8? (Ovalt huvud)
Åh, det är så svårt att svara på, skillanden mot Jofan. Det var flera år sedan jag testade Jofan och jag minns bara att jag gillade den jätte mycket då. Nu valde jag att avbeställa Jofan som jag beställt billigt på rea, och vet inte om det var dumt. Kanske skulle jag väntat på den och testat både den och Cascon. Dessutom insåg jag när jag kom hem att det blir väldig skillnad att testa hjälm med utsläppt hår och flätat. Jag har långt hår och har det alltid flätat när jag rider, så givetvis måste hjälmen passa med den frisyren. Och huvudet blir säkert större (inte huvudet då, men omfånget på huvud + frisyr) när håret är flätat mot utsläppt.
Gällande storlek så kunde jag ha S på Cascon, och kan fortfarande ställa ut den lite. S gick upp till 56 tror jag. Har 57 (eller mellan 57-58 annars).
Men hur upplevde du Jofan i övrigt i bekvämlighet och form när du testade?
Hade tänkt testa Cascon och växla och testa min vanliga idag och se hur olika de kändes, men efter en ridtur i ösregn med efterföljande promenad även den i regn, kändes håret för blött för att testa den nya hjälmen ifall jag väljer att lämna tillbaks den. Denna hjälm ångest!