Prisvärt foder?

Penny_Lane

Trådstartare
Jag har sedan urminnes tider använt mej av Krafft grund till mina hästar. Jag är nöjd med fodret och har inte haft några större problem. Men på grund av mitt jobb har jag svårt att hinna iväg och handla i veckorna och jag tycker att det är bökigt att åka och hämta 3 säckar åt gången.
Därför funderar jag på att ta hem foder på pall eller likande.

Jag har 5 hästar som äter detta foder och jag kompleterar det med kraffts röda musli under tävlingssäsongen, lucern (för den som behöver det) samt betfor. Det grovfoder jag har under hösten har jag inga värden på då jag endast fått ett mindre parti av denna bonden (han analyserarm inte och jag tycker att det är bortkastat att analysera 13 balar). Under våren kommer jag att få ett nytt parti från ett annat ställe som är analyserat.

Min fråga är då om man jämför Krafft Grund, Kvarnbyfoders Derby och Hippo Basic. Vilket är mest prisvärt? Finns detandra foder som är liknande?



Jag vill inte få tips om Groov eller liknande jag vill ha ett foder som motsvarar krafft Grund och inget annat.
 
Sv: Prisvärt foder?

Kvarnbys är inte likvärdigt med Grunden. Tror att när du bor där du bor så är nog Lympos det mest prisvärda du kan få tag i. Därefter kommer nog Hippos foder.
 
Sv: Prisvärt foder?

Salsas foder är prisvärda. Gav 120kr för 20kg Basmix. Vet dock ej om det är likvärdigt med Grund.
 
Sv: Prisvärt foder?

Mest prisvärt måste väl ändå vara Havre eller korn, är ju nästan samma värden på dom som grund?
 
Sv: Prisvärt foder?

Salsas foder är prisvärda. Gav 120kr för 20kg Basmix. Vet dock ej om det är likvärdigt med Grund.

SALSA Bas Mix innehåller lite mer energi och protein än KRAFFT Grund. Salsa innehåller mer av de flesta mineralerna och vitaminerna. Krafft innehåller lite mer järn och zink än salsa.

Salsan är müsli och Krafft grund är pelleterat.
 
Sv: Prisvärt foder?

har inte så stor koll på de andra men gissar att krafft är dyrast, när det är sånt "basic" foder...
 
Sv: Prisvärt foder?

Finns en foderfirma på södra infarten till ängelholm!

Han har en hemma blandad müsli som finns i 3 varjanter en där havre och korn är 50/50 en med 75havre 25korn och en havrefri.

Prisvärt!
Bor du på rätt ställe går det även att charma homom att han kör hem det!
 
Sv: Prisvärt foder?

Kvarnbyfoders Total är nog mer lik Krafft grund än Derbyn (som väl är ett rent energifoder om jag inte minns fel).
 
Sv: Prisvärt foder?

Mest prisvärt måste väl ändå vara Havre eller korn, är ju nästan samma värden på dom som grund?

Ja, jag fattar inte riktigt vitsen med att fodra med Grund. Havre och ett lämpligt mineralfoder kostar väl bara en fjärdedel så mycket?
 
Sv: Prisvärt foder?

Typ, köper man dessutom spannmålet från byns kvarn istället för hos en foderfirma blir det många sköna slantar sparade...
 

Liknande trådar

Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 577
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Jag äger en dräktig sak som matvägrar i tid och otid. Hon går in i högdräktighet i slutet på januari/början på februari. När hon inte...
Svar
2
· Visningar
1 063
Senast: elle12
·
Hästvård Hej! Känner till en häst med följande problem: Hästen är rätt så tunn över hela kroppen, dvs revbenen syns och dåligt med muskler...
Svar
15
· Visningar
1 844
Senast: Cut3Leo
·
Foder & Strö ...musli eller pelleterat, vad gör att ni väljer det ni gör? Om ni tex ger krafft grund, varför det istället för hippo basic. Vad kommer...
2
Svar
21
· Visningar
1 715
Senast: Antiqua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp