ni som ger era hästar färdigfoder...

Sv: ni som ger era hästar färdigfoder...

Hello. Vi hade havre, betfor och mineraler tidigare. Funkade i och för sig jättebra på pållen men sedan vi flyttat till ett stall med MYCKET begränsat utrymme för fodertunnor etc så var det smidigare att ha allt i samma tunna, så att säga. Hade det inte varit för den sakens skull så hade vi förmodligen inte bytt. Jag gillar egentligen att "meckla" å blanda själv. :D
 
Sv: ni som ger era hästar färdigfoder...

**Lina** skrev:
Varför ger man färdigfoder överhuvudtaget?
Min erfarenhet är att dessa blir dyrare än om man skulle ge havre, korn, betfor för sig tex....

Är det bara för att det är enklare att ge eller???

Ibland behöver man få upp proteinet i foderstaten om höt har låga proteinvärden, och då räcker det ofta inte att bara ge havre, korn, betfor, utan man måste komplettera med nåt proteinrikare foder.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
8 316
Senast: a1agnlju
·
Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
1 989
Senast: MJLee
·
Hästmänniskan Hej! Jag är helt ny här på bukefalos så jag kanske inte gör alla rätt. Om mitt inlägg ligger i fel forum så får ni gärna flytta det...
Svar
2
· Visningar
866
Senast: Ioxia
·
Hästhantering Hej! Vet inte om detta är rätt forum. Men har ett sto som är het, alltså krut under huven. Hon går MVS dressyr är 15 år efter...
Svar
2
· Visningar
1 292
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp