Prisutdelning barbacka?

T

traloppan

Är det tillåtet? Jag kan inte hitta någonstans i TR att det inte skulle vara det men jag kanske är blind? :confused:
Det står att man kan bli bötesskyldig om man ej deltar och att man ibland måste vara till häst och att man ej får ha täcke samt att ryttaren ska vara reglementsenligt klädd..
Alltså borde man ju få det?

Jag menar, ibland kan det ju bli lite stressigt, o man kanske inte trode att man var placerad, o så har man sadlat av o allt.. men man vill ju inte gärna bli diskad då för att man inte har sadel.. :grin:

Någon som vet?

Sv: Prisutdelning barbacka?

eller för att nästa häst har sadeln på sig.. :) fast hur vidare man kan komma barbacka vet jag ej..

Just det! :idea: Eller om det spelar någon roll om det är prisutdelning med hatt eller hjälm..?

Jag trodde att jag blev oplacerad en gång och sadlade av och hela köret.. satte på ett svettäcke. Så kom jag 3:a och var tvungen att gå in. Så vi gick in. Jag på marken och hästen utan sadel, med täcke och grimma också sprang jag helt enkelt ärevarvet med hästen vid hand. Men jag vet inte om de gjorde ett undantag. Såg ju ganska dråpligt ut! Fick inga böter eller så iaf.

men grimma?? du måste ju ha träns på tävlingplatsen, eller de kanske bara var en klubbis?

Precis, de måste ha gjort ett rejält undantag i så fall, för hästen måste ju ha träns överallt på tävlingsplatsen (utom i släpet då)! O så stod det i TR att man inte får ha täcke på på prisutdelning. O jag har för mig att är det uppsutten prisutdelning så måste man sitta på hästen? :confused:

Men det var ju tur du inte fick böter då!!! ;)

Kan aldrig tänka mig det, man skall ju följa TR även på prisutdelningen och sadel ingår ju... Täcke får man nog inte ha om det inte är segertäcke givetvis.

Visserligen var det en klubbtävling men en kompis till mig fick rida barbacka på en prisutdelning på sin helgalne ponny ;)

Nä, jag hade grimma och grimskaft och sprang omkring.. Det var ju en lokal tävling, men ändå.. Om det är som ni säger så tycker jag också det är helskumt :p Iofs så var det några år sedan detta hände.. Kanske har ändrats?

"bara en lokal" ... hmm.. inte så bara.. har man grönt kort ska man kunna TR, inge illa menat men faktiskt respektlös att inte ha träns på sig i utåt syn på den allmänna säkerheten.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 881
Senast: __sofia__
·
Utrustning Har en rätt lång tid nu sökt en passande sadel till vår valack utan att hitta den som verkligen passar. Har nu fått erbjudande att köpa...
Svar
2
· Visningar
857
Utrustning Som så många andra sitter jag också fast i sadeldjungeln. Jag fick hem min häst (12 år, valack, 168 hög, 75% Trakehener 25% Eng...
Svar
5
· Visningar
1 974
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka