Iaraphel
Trådstartare
När jag var och kollade på en dressyrtävling i våras så var det en som sa när det var prisutdelning "men hon ställer ju sig på fel sida" och "De rider ärevarv i fel varv"...
Finns det något rätt och fel där?
Själv har jag alltid ställt mig hmm det måsste ju bero på hur det ser ut inne på banan, men så jag (om jag vunnit) ställt mig tillräckligt långt bort så resten får plats, sedan ridit ärevarv i åt det håll så jag inte rider framför de övriga...
"Ska" ärevarvet vara i höger varv (så rosetten är utåt),
eller ska man/ska man inte rida framför de övriga ryttarna?
egentligen med tanke på rosetterna "borde" man ju ställa sig längst till vänster, så man får rosetten på vänster sida, sedan rida ärevarv i höger varv, det blir ju "snyggast", men om man har en häst som man helst inte vill rida "framför" de övriga ryttarna får man ta i vänster varv då?
finns det över huvudtaget några sådana här skriva/oskrivna regler???
//Tänk vad man undrar efter 5 år och 30 (eller om det är 40) segrar
Finns det något rätt och fel där?
Själv har jag alltid ställt mig hmm det måsste ju bero på hur det ser ut inne på banan, men så jag (om jag vunnit) ställt mig tillräckligt långt bort så resten får plats, sedan ridit ärevarv i åt det håll så jag inte rider framför de övriga...
"Ska" ärevarvet vara i höger varv (så rosetten är utåt),
eller ska man/ska man inte rida framför de övriga ryttarna?
egentligen med tanke på rosetterna "borde" man ju ställa sig längst till vänster, så man får rosetten på vänster sida, sedan rida ärevarv i höger varv, det blir ju "snyggast", men om man har en häst som man helst inte vill rida "framför" de övriga ryttarna får man ta i vänster varv då?
finns det över huvudtaget några sådana här skriva/oskrivna regler???
//Tänk vad man undrar efter 5 år och 30 (eller om det är 40) segrar