Prisuppgift från veterinären.....

Sv: Prisuppgift från veterinären.....

Å andra sidan fick min kompis betala lite drygt 14 000 för en hältutredning på häst (hon hade dock försäkring som tur var) :crazy: + återbesök efter ett par veckor på butta (som alltså inte ingick i den summan) :crazy:

Jag vet vad du menar. Jag var inne med min katt för tandstensborttagning och eventuella andra grejer i munnen. Eftersom jag precis hade avslutat min praktik på den djurkliniken så fick jag vara med under hela tiden dom pysslade min kisse. Och det var minsann inte bara tandsten, stackars katt!!
Det var flera lösa tänder, det var en FORLtand och ett par tandlossningar.
"karta över alla tandsjukdomar förutom fraktur" uttryckte sig veterinären... Ska väl tillägga att min katt är 15 år.
Iallafall så gick min prisuppgift från 1000-2000:- till 5000:-.
Men det fick vara okej. 6 tänder blev utdragna varav 3 hörntänder. Och hörntänderna tar ett tag att få ut. Det är ett himla jobb.

Och ja, det sved ordentligt i plånboken. Men det tycker jag faktiskt att han är värd! Man ska inte skaffa djur om man inte tycker att dom är värda att offra pengar på!!

" Ja eftersom ni inte har något kissprov med er så får ni återkomma"... öhhh... den meningen tyckte jag inte riktigt var värd 480 kr :idea: det hade vi juh redan listat ut.

I så fall kunde ni ju ha ringt in innan och bokat av/om tiden och sluppit resan/avgiften samt slösa klinikens tid.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 946
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Jag har börjat ge Monster kosttillskott, främst B-vitamin. Jag tycker mig ha märkt positiva effekter av det(*) och vill gärna fortsätta...
2
Svar
35
· Visningar
2 870
Senast: vallhund
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 229
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka