Monimaker
Trådstartare
Min mamma säger alltid att "den/det säkert kommer på rea sedan!" När jag köper saker, men ibland kan jag bara inte låta bli.
När jag har tråkigt brukar jag fördriva tiden med att läsa omdömen om diverse företag. En ständigt återkommande variabel som drar ned betyget förefaller vara huruvida företaget är villigt att prismatcha sig själv eller inte.
Låt oss säga att jag köper en klänning för 500:- en dag, bara för att under de kommamde dagarna se att den är nedsatt på rea hos samma butik som jag köpte den hos. Jag blir lite frustrerad över att ha missat en bra/bättre affär och hör av mig till butiken med önskan om att få ta del av erbjudandet – men de återkopplar med att den enda lösningen är att lämna/skicka tillbaka klänningen och köpa den igen till reducerat pris, förutsatt att kraven för återköp är uppfyllda. Oavsett vad jag väljer att göra så ger jag sedan butiken ett negativt omdöme för att de inte varit tillmötesgående genom att prismatcha det nedsatta priset.
Jag har själv relativt starka åsikter om vad jag tycker om den här typen av negativa omdömen och personerna bakom dem; och allt eftersom jag sett fler och fler kommentarer om just detta fenomen undrar jag hur Buke ser på att efterfråga – eller begära, som många verkar ha gjort – en prismatchning? Är det något ni gör själva, med vilka resultat? Borde det vara skillnad vid onlinebeställningar eller köp i fysisk butik?
Till sist så hoppas jag att prefixet stämmer någorlunda.
När jag har tråkigt brukar jag fördriva tiden med att läsa omdömen om diverse företag. En ständigt återkommande variabel som drar ned betyget förefaller vara huruvida företaget är villigt att prismatcha sig själv eller inte.
Låt oss säga att jag köper en klänning för 500:- en dag, bara för att under de kommamde dagarna se att den är nedsatt på rea hos samma butik som jag köpte den hos. Jag blir lite frustrerad över att ha missat en bra/bättre affär och hör av mig till butiken med önskan om att få ta del av erbjudandet – men de återkopplar med att den enda lösningen är att lämna/skicka tillbaka klänningen och köpa den igen till reducerat pris, förutsatt att kraven för återköp är uppfyllda. Oavsett vad jag väljer att göra så ger jag sedan butiken ett negativt omdöme för att de inte varit tillmötesgående genom att prismatcha det nedsatta priset.
Jag har själv relativt starka åsikter om vad jag tycker om den här typen av negativa omdömen och personerna bakom dem; och allt eftersom jag sett fler och fler kommentarer om just detta fenomen undrar jag hur Buke ser på att efterfråga – eller begära, som många verkar ha gjort – en prismatchning? Är det något ni gör själva, med vilka resultat? Borde det vara skillnad vid onlinebeställningar eller köp i fysisk butik?
Till sist så hoppas jag att prefixet stämmer någorlunda.