Prishöjning Krafft?

Sv: Prishöjning Krafft?

Kan du inte kolla om du kan köpa foder från en ridklubb?
Färjestad RK tar 3.50 för 1 kg Krafft Grund när de säljer till sina privatare.
 
Sv: Prishöjning Krafft?

sist jag kollade krafft här, för kanske 3 v sen kostade 30 kg 128kr, jag har hippo där 25 kg kostar 109kr

Hoss oss är priset/säck bara höjt lite.
Däremot har de gått ned från 30 kg till 25 kr utan att det finns någon info om det i butiken...
Gissa om jag blev förvånad när fodret kom hem...
 
Sv: Prishöjning Krafft?

ja så paff blev jag oxå när jag en dag gick in på granngården o sen stog i kassan o hon sa det. fanns ingen lapp lr ngt om det nya priset vid fodret.,
här kostar en krafft grov, nya. 225:- atans så dyrt.
lusern pelletsen kostar 145:- men dte är ju bara 25kg.
 
Sv: Prishöjning Krafft?

Här har alla foderpriser stigit med ca 20-30 kr den senaste månaden. Irriterande måste jag säga, men jag antar att det har med det dåliga spannmålsåret att göra :)
 
Sv: Prishöjning Krafft?

jag har också märkt att dom höjt priserna rätt rejält. min häst äter 2 kg groov 90 och 1 kg kraft sport om dagen, det blir i längden rätt många säckar i månaden, och nu när dom har höjt priserna så blir det en rätt så rejäl summa :smirk:
 
Sv: Prishöjning Krafft?

i halmstad betalar jag 165 tror jag för 30 kg men nu ändrade dom ju till 25 kg säckar å samma pris.
 
Sv: Prishöjning Krafft?

KL

Har jag sett fel idag då tro:confused: Bytar nu fodersort från Lympos havrefria(som de höjde med 20 kronor säcken nyligen), kostar nu 189kr/25kg säck. Jag ska slussa in hästrna på Krafft Grund istället tänkte jag, jämförde priser i dag och 25kg Krafft Grund kostade 124kr enligt prislappen på hyllan. Har de ändrat priserna utan att ändra i hyllorna blir jag arrrggg:mad:! Ska lusläsa fakturan när den kommer, priserna står ju inte på följesedeln.

Köpte en säck linfrökaka från Boställets lin ( Kävlinge ), köpte det på Granngården. Det var samma säck och mängd, priset hade gått upp 10kr men när jag tog i säcken så var konsistensen helt annorlunda! Min förra säck innehöll linfrökaka som var som grov grus ungefär, man ger det torrt som det är ungefär som ett mineraltillskott. Denna säckens innehåll var mycket grövre, ganska stora vassa bitar istället för "grus". Någon som vet om de ändrat grovlek på det eller kanske ändrat innehållet t o m? Har försökt ringa direkt till dem men får bara en tel svarare:(
Är lite orolig p g a hästen som ska ha det är känslig i sin mage - tänk om de har hällt i fel innehåll eller något:(?
 
Sv: Prishöjning Krafft?

Kunde inte hålla mig...ringde o frågade om priset på hyllan stämde; det gjorde det. Däremot vet jag inte om Krafft har gjort en smyghöjning genom att göra mindre säckar? De hade kanske 30kg säckar förut? Nu var det i a f 124 kr för 25 kg Krafft Grund, att jämföra med 189kr för samma mängd Lympos havrefria...
 
Sv: Prishöjning Krafft?

Det är kanske nu allt hästfolk börjar analysera sitt grovfoder och öka grovfodergivan istället för att ge hästarna onödigt och DYRT kraftfoder? :idea:

Hoho, jag är SÅÅ glad för det parti hö på 4.5 ton som jag fick hem i förra veckan - 9.2 MJ & 71 gr smrp/kg foder.! :banana: T.o.m. den stora vita klarar sig utan kraftfodertillskott med de värdena! Så nu är det sluthandlat dyr Hippo Grow Alfa (som dock fortfarande är billigare än Krafft Groov 125).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp