priset i klumpighet! eller hur? :P

E

explosiv

nu har jag överträffat mej själv... tagit priset i klumpighet genom tiderna!
tävlade förra veckan, hoppade en 90-bana. Jag hade start nr1 (fanns några efteranmälda före mej). Jag hann inte gå banan! Hann gå 2 hinder innan de ropade i högtalarna att vi skulle lämna banan.
Jag var där inte direkt när banan öppnade för de ropade aldrig i högtalarna, därav missade jag det. Men det var fler än jag som inte hann gå.. tiden var så knaper...
Jag fick hursomhelst sitta på läktaren o kolla på när några hoppade, o på så vis lära mej banan.

NU TILL DET KLUMPIGA;
På hinder nr2, ett lågt jävla räcke hoppar jag av före hästen, så när väl min pålle hoppar av (ett galoppsprång efter mej) så flyger vi visserligen över hindret båda två, men åt olika håll :cool: såååå piiinsamt! det är en cup men 2 tävlingar till, så nu ska jag fanimej visa dem att jag inte är sån här i vanliga fall.

Fast. Sista tävlingen ska jag debutera 1.10... vågar jag!? gaahhh

Sv: priset i klumpighet! eller hur? :P

Det är sånt som händer. Under en lång tid tyckte jag att det värsta som kunde hända mig på en tävling var att jag åkte av för det är ju sååååå pinsamt :o .
Första tävlingen med Storhästen, vad händer? Självklart dimper jag av (på sista hindret). Så nu har jag då gjort (enligt mig) det jag var mest rädd för ute på tävlingsbanan så nu har jag inget att frukta längre. Detta var för 1½ år sedan och jag har gjort bort mig MÅNGA gånger efter det. :angel: och fler lär det bli.

Hört uttrycket Hälften vågat hälften vunnet. klart du ska våga starta 1,10... :D

Äääh att ramla av är väl inte så farligt :p
Det gör vi ju alla nångång.. ;)

Själv så råkade jag ut det på en klubbtävling i våras.
Hästen blev lite väl pigg o ett galoppsprång före planket så gjorde hon värsta bocksprånget (och hon gör intee några mjuka sånna direkt.. :crazy: )
Så då hamnar jag självklart i obalans o så hoppar hon hindret o då är jag halvvägs av, vilket gör att hon tvärstannar samtidigt som jag sitter på backen :rofl:
Jag kunde inte annat än skratta åt det, för det var så komiskt.
Och så var jag glad över att hon tyckte det va så kul eftersom hon avskydde allt när jag började rida henne :)

Så länge man inte skadar sig så är det bara "nyttigt" att ramla av :idea:

heheee...okej...
det är en sommarcup. var omgång 1 jag ramlade av.
Igår var omgång 2 och då blev jag istället utesluten i andra klassen. Jag började hoppa utan att ha fått startsignal.... jävla helvetes faaan... (fast det blev rosett i 1a klassen så lite nöjd får man va trots allt)
hon hälsade mej välkommen, så jag tänkte inte så mycke mera på saken utan red........ fuck.....

undrar hur 3e omgången går? hehee...
fast å andra sidan. första omg klarade jag inte en bana, 2a omgången klarade jag en bana, 3e omgången måtte ju båda banorna gå prima?

vad för sommarcup är det du är med på? låter som ljungby...?

stog ju o flaggade... då ju omgång 2 sista klassen...
men han var ju skit fin i första...
det går nog bättre i sista omgången ska du se.. tyckte väl att jag kände igen *berättelsen*

lycka till
//grannen haha

hej johanna.. naaa... 1m-rundan var ingen höjdare :/ vi kan bättre.. men det är ju tur att det ser bättre ut än det känns :) hehee...

Jag kan bidra med en klumpig grej i från en av mina första starter i ft. Det var i Boxholm, där man hoppade på en äng för att sedan rida in i skogen och där var det en backe ned till vattnet. När jag kommer in i skogen står en stallkompis som gått ut tidigare, bredvid sin häst. Då rider jag fram till henne, gör halt och frågar vad som hänt och peppar lite, sen kommer jag liksom på att "oj då det är visst tävling jag kanske ska rida vidare"
Behöver jag säga att det inte gick så bra i fortsättningen? Nu har jag jobbat med fokusering en del....

Du slår inte att starta sist i ett lag, lagets resultat hänger på dej. Två felfria och en utesluten tidigare i laget. Sista startande i klassen dessutom, fyra fel och det skulle bli omhoppning, nolla seger för laget. Rider hela banan felfritt, kommer till sista hindret, en kombination. Hästen går på två i stället för ett galoppsprång och du hamnar före. Dock klarar hästen hindret, klamrar fast dej runt halsen och precis efter mållinjen trillar du av. Det blev ett väldans rabalder om huruvida jag hade suttit kvar tillräckligt länge eller inte. Eftersom det var atomatisk tidtagning och tiden hade stannat innan jag trillade i backen så blev resultatet en nolla och seger för laget. Men det var pinsamt kan jag lova, det var många gånger de nämde min vurpa i högtalarna innan de kom fram till resultatet. :angel:

Äsch, vad gör det? En avåkning mer eller mindre? Spelar roll? :p

njaa...min kusins häst stanade på någe hinder och sen fick hon inte hästen att gå framåt den baka ut från banan utan att hon kunde göra någe½!!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka