Pettsson

Trådstartare
Finns det sidor där ungefärliga priser för respektive raser läggs ut?

Har haft Grand Danois i alla år och de har varierat mycket i pris: från 8000 upp till 12000 med likvärdiga meriter och linjer bakom sig.

Vi har börjat titta oss omkring efter hund, ska dock inte skaffa någon bums, utan vill ta allt med ro och ta god tid på oss. Settrar (engelsk och irländsk) står oss närmast i dagsläget.
Men vi kan inte hitta någonstans hur priset ligger idag, vi har verkligen letat överallt! :crazy:

Sv: Priser

Det finns inga sådana sidor. Det är fri prissättning. Däremot kan rasklubbarna ibland ha ett rekommenderat pris på valpar och parningsavgifter. Men det finns inga tvingande regler.

Vad jag vet så ligger priserna på unefär det som du sade, 8-12000 kr. Det beror helt enkelt på vad det är för uppfödare, men om de sätter i överkanten kan man ju alltid fråga varför? (Alltså varför uppföddaren anser att valparna är värda såpass mycket; bra stam, fina meriter på föräldrardjur osv)

Nåja, för settern borde det i varje fall inte bli någon större skillnad i pris även om det som KickiH säger inte finns någon tvingande lag vad gäller prissättningen =)

/Even

Tack för era svar.

Men om jag formulerar om mig till någon mer som akn tänkas veta: hur ligger settrarna i pris idag?

Nej, det får ju stå för mig. Tycker dels att det är intressant som onödigt vetande och dels vill jag veta så att jag kan planera inför ett kommande köp.

Liknande trådar

Hundhälsa Är helt ställd och vet inte vad som är fel, är det någon som kan komma med idéer så vore jag tacksam! Först vill jag klargöra att...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
38 540
Senast: Belethien
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 861
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Har fått en del PM om Silken så nu har jag gjort en tråd om det i stället. Varför jag skaffade en Silken windhound Första gången...
2 3
Svar
47
· Visningar
11 662
Senast: starcastle
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 324
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka