Priser på Müsli

_Runaway_

Trådstartare
Om nu höanalysen tillåter så tänkte jag köra med müslifoder i höst. Vad är ungefärliga priser på dessa sorter?

Krafft müsli
Hippofoder müsli Bas (heter så?)
Mustangs basmusli

Sv: Priser på Müsli

Hippos kostar mellan 149-159 på de ställen jag vet!

Är det inte ganska intressant att veta vad de innehåller när man jämför priser? :)

Bara som en jämförelse, tar bara med smbrp och MJ/kg här:

Just Horsefeed Founder Müsli (havrefritt) smbrp 69 g/kg 11,7 MJ/kg (rek utpris 185:-/25 kg)
Just Horsefeed AllinOne smbrp 75 g/kg 11,0 MJ/kg (rek utpris 170:-/20 kg)
Just Horsefeed Herbal Müsli (havrefritt) smbrp 80 g/kg 11,74 MJ/kg (rek utpris 188:-/20 kg)
Just Horsefeed Vigör Müsli (havrefritt) smbrp 77 g/kg 12,31 MJ/kg (rek utpris 181:-/20 kg)
Just Horsefeed High Performance (havrefritt) smbrp 93 g/kg 15,97 MJ/kg (rek utpris 185:-/20 kg)
Just Horsefeed Havre Supplement HE smbrp 80 g/kg 14,82 MJ/kg (rek utpris 205:-/20 kg)
Just Horsefeed Avelsmüsli smbrp 129 g/kg 12 MJ/kg (rek utpris 210:-/25 kg)
(Sen finns ju Mushy, Struktur Fiber, Struktur Fiber Light och Energi T också, tar inte med det här)

Hur är det med protein och energi i de andra müslisorterna? :)

(Sen har ju ovan nämnda foder introduktionspris just nu, tog inte med det här)

Mvh Cissi

Mustangs basmüsli, 160:-
(Kan skilja ganska mycket mellan olika återförsäljare har jag märkt..)

Krafft Müsli kostar 198 kr för 25 kg :eek:
Hestekraft (müslifoder) kostar 200 kr för 30 kg på Gurresta Hingststation, Uppsala. :p
Min pålle älskar Hestekraft och det är väldigt drygt. Han får per dag 0,2 kg, så en säck räcker läänge. :rofl:

Fråpgades inte om men Dodson and Horrel är ett bra müsslifoder. Kostar 175-250 för 20 kg beroende på vilken sort man skall ha.

Billigare med Hestekraft, och godare dessutom!
Innehåller ingen havre, bara majs, popcorn, lusern, melass, vitlök, biotin, örter mm.
Funkar bra på pigga, heta hästar, även på de som är svårt att hålla hullet på.
Nu är min pålle rund deltidspensionär, men han är piigg!

Varning! Min häst avskydde Hestekrafft, han matvägrade helt efter några dar, det luktar väldigt starkt1 :(

Hestekraft har jag hört talas om den senaste tiden..

Du gav bara 0.2 kg??
Men då måste du väl komplettera med annat, eller??
Hur fodrar man med Hestekraft??

Du kan ge det ensamt eller komplettera med havre, korn, betfor mm.
Min pålle, klbtravare 24 år, väger ca 645 kg (158 i mkh), deltidspensionär får per dag: 0,2 kg Hestekraft, 0,2 kg Havre, 0,2 kg Betfor, ½ dl Miner Blå Pellets + 9-10 kg HÖ om vintern + hans tillskott (foderjäst, b-vitamin, Glucosamin, Biotin, Fosforbalans, Tokosel).
Mitt hö är egentligen för BRA för en rund pensionär som min, men då slipper jag ge så mkt kraftfoder. :banana:

Jag fodrar med hestekraft müsli...mina poppisar älskar det och det ser gott ut :) tillsätter bara havre eller korn. sen finns det ju fler sorter i det märket också så man kan utfodra med det som passar.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 357
Senast: Bobloblaw
·
Foder & Strö Jag väntar fortfarande på höanalysen som borde komma vilken dag som helst nu. I väntan på den sitter jag och läser om alla möjliga...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 698
Senast: mackan
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 510
Senast: Irival
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama