Priser i Lokal tävling

nimbo4ever

Trådstartare
Vad brukar man få för priser i lokala tävlingar?
Ska tävla Lc snart så lite nyfiken på vad det är för priser :)

Sv: Priser i Lokal tävling

Det är jätte olika från klubb till klubb.

Var ett tag sen jag tävla lokalt men segertäcke, schbrak, grimmor, träns, och massa andra småsaker som man kan tänkas behöva till sin häst/ponny brukade man få.

Jag har fått alltifrån ryggsäckar och kepsar till grimmor, schabrak, spön, benlindor osv. Har fått en del gosedjur och små inredningsdetaljer också, och badsalt på en tävling. Så ja, det varierar väldigt mycket.

Det beror på hur många startande det är i klassen.
25% av alla startande blir placerade

*kl*

Jag är nygammal i gemet. var på terränghoppning förra helgen och första prisen var segertäcken (80-90). Själv vann jag belindor + rosett och plakett (6a sista placerad)

Denna helgen vet jag inte vad hederpriserna var. Själv vann jag en rosett (8 av 36 starter). Efter tjaffs kommer även plakett hemskickad (då detta var angivet i propp). Klassen var 95cm.

Det varierar något oerhört. En del klubbar har bra priser, andra inte. Lika väl som att folk som placerat sig 5-6 nånting har kommit hem med benlindor eller pälsglans har de kunnat komma hem med ett packe tvättsvampar eller nån tråkig film...

Eller som min kompis, två placeringar och vann ett broderi med en tomte samt en grå T-shirt som såg ut att ha legat i "kvarglömdasakerlådan"... Mycket användbart!!

Allt mellan himmel och jord. Fått benlindor, schabrak, spö bla. Även fått 2 kg morötter (tillsammans med något till) ;)

Det är ju definitivt från klubb till klubb. Jag har fått säkert 10-20 segertäcken, schabrak, grimmor osv.. Dock blir allt fler klubbar snåla med att dela ut plaketter och istället lägger pengarna på rosetten och hedersprisen.

Som andra sagt, det varierar!
Ibland kan man få fina schabrak och sånt men ibland får man nått jättetråkigt, men vanligt är, benlidor, grimma, grimskaft, ridspö, strumpor, borstar, och sånt där.
Och man får ju rosett, plakett, ibland nån liten pokal och ibland segetäcke. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 015
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 468
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 417
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka