Pris på tapetsering av fackman?

AnnaJL

Trådstartare
Om man ska anlita någon att tapetsera om en hel lägenhet på 39 m2 hur mycket kan man räkna med att det kostar om man köper tapeterna själv?

Sv: Pris på tapetsering av fackman?

Vi tapetserade ca 30m2 före jul, jag hade gjort allt underarbete och hade tapeterna. Målaren köpte limmet och jag var hantlangare under tiden han va här. Kostade 5900:- ink moms efter det fantastiska rotavdraget:laugh:
/LL

hur mycket underarbete behövs? det är ju inte bara tapeter som behövs-. är det 39 m^2 vägg eller en lägenhet på 39m^2? det kan variera KRAFTIGT hur mycket väggyta det är om rummet är på 39 m^2.. bara takhöjden kan variera över en meter mellan två boenden som båda har fulltakhöjd (bortser från snetak).

Det gick på 15 papp när vardagsrum och hall hos mamma tapetserades. Orkar någon räkna på väggytan så är det 2,70 i tak och uttrymmena tillsammans är ca 40 kvadrat i golvyta. Stora fönster på ena långsidan som karmarna målades om samtidigt.

Om det är dyrt eller inte kan jag inte svara på, men tapeten köpte vi själva så målaren stod för spackling, tapetsering och målning av fönster..

Just det! Tänkte inte på det, vi hade 30m2 väggyta, inte storlek på rummet alltså:) Vi hade dessutom lite krånglig tapetsering av trappuppgång med 4,20meter långa våder som längst+mönsterpassning.. Inte lätt men det gick:laugh:

/LL

Liknande trådar

Hemmet Ska eventuellt flytta till en lägenhet med väv på väggarna. Det är absolut inte något som är aktuellt att dra ner då det är en...
Svar
15
· Visningar
750
Senast: Philosophia
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
1 068
Senast: ptr
·
Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 242
Senast: NilHe
·
Hemmet En kort fråga. Om man köper en s.k. smart-TV kan man då räkna med att det går att använda gratiskanalerna (SVT och Tv4) om man ansluter...
Svar
16
· Visningar
476
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2