Pris på Mustangfoder

_Runaway_

Trådstartare
Tänkte börja fodra med Mustangs foder i höst. Undrar vad ni betalar för det? Det mest aktuella är väl müsli original. Är det prisvärt? Hur mycket ger man per dag?

Sv: Pris på Mustangfoder

Har ni analys på det hö ni kommer att fodra med till hösten?
Det är ju den allt hänger på, hur mycket ni ska ge och om det fodret ens passar till det hö ni kommer att ha.

Självklart ska jag ge det om höanalysen tillåter. Men om den nu gör det så är Mustang en av "kandidaterna" till höstens foder. Så jag vill bara veta kostnaden.

Jag betalar 140kr för 20kg Mustang müssli orginal alltså blir det 7kr/kg. Hur mkt du får ge beror ju på ditt hö. Själv hade jag väldigt bra hösilage o gav 1kg Mustang till varmblodet.
Tycker att det är ett foder i dyraste laget men jag har många hästar så det blir inte ekonomiskt för min del.

ger betfor och mustang, betal 141 kronor för musli orginal, min hästar älskar det och det är det viktigaste, han får mat beroende på hur mycket hasn arbetar, går på lösdrift.

orginalen kostar där jag köper det 110 kr per 25 kg säcken tror jag!! är det Nånanan som köper orginal och som kostar samma/dyrare/billigare???
:bump: :banana: :bump: :banana: :bump:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 330
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 953
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 022
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 132
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar