Pris på kastrering?

Zizzy

Trådstartare
Vad får ni ge för kastrering där ni bor?
Är det billigare utomlands? typ norge?

Jag ska kasterera vår bastard,tik ca 20 kilo och ringde runt igår.
Jkpg kostar det 4675:-
Växjö 5500:-:eek:
Ska ev kastrera ännu en tik, frågan är om kassan håller för det. :crazy:

Vad kostar det i storstäderna?
Jag menar, ska jag ändå åka iväg och kan få det billigare någon annan stans så...

Sv: Pris på kastrering?

5500:- låter som ett normalpris tycker jag, känner inte till nåt av personlig erfarenhet tyvärr.

Men sök på veterinärer i Stockholm på hitta.se och klicka runt på deras hemsidor, vissa har ju prislistor. Hittade tex 4500:- på en klinik i Nacka och 4400:- på en klinik i Tyresö.

ok, bra idé.

Sist jag kollade runt på priser låg dem runt 4000 så jag blev lite chockad. :p

aa fast sen får du inte glömma att räkna in bensinpriset/tågbiljett/bussbiljett etc, några hundralappar hit eller dit gör detsamma om du ska åka långt. Att åka hem långt med en nyoperad hund kanske heller inte är vidare muntert? Och att stanna ett par dar är en kostnad det med.
Hoppas du hittar någon bra klinik:)

Ja någon hundra lapp spelar ju ingen roll, men en 1500 gör ju det.
Jag är ofta i sthlm och ska exempelvis göra en tripp ner till gbg inom det närmaste. Så om jag ändå ska iväg så spelar det ju ingen roll om det är någon annan stans.
Tiken som ska kastreras, trivs bättre i bilen är hemma.
Hon är uppvuxen i dito, så henne ny op i bilen är inga problem då hon trivs bäst där. :D
Grejjar vi ute på gården, och har bilen öppen, ligger hon i den.. även om ytterdörren står öppen eller ligger filtar ute på gräsmattan..
Knäppgök. :p

Priset kan variera med flera tusen kronor mellan kliniker, så det är helt klart värt att ringa runt innan man bokar tid.
Glöm inte att fråga om det pris de uppger är FAST eller GRUND (med ev tillkommande utgifter)! Big difference.

Den billigaste kliniken jag hittade i mellannorrland tar 2600 kr för kastration av hanhund ca 35 kg och den dyraste över 5000.

Där jag jobbar på en liten klinik kostar den 4000 kr, ett ganska vettigt pris...det är ju änå lite jobb bakom det!!

Lånar tråden lite med en undran från mig:)
Förutom livmoderinflamation och att hunden inte längre kan få valpar,finns det några fler fördelar med en kastrering av tik?
Blir de lugnare? Löper de inte alls efter?(eller är det sterelisering,jag tänker på?)
Har funderat själv på en kastrering,men precis som du skrev,det är mycket pengar( på något man inte "behöver" göra)och jag vill veta fördelarna.

Dom löper inte mer, vilket är anledningen till att vi vill kastrera.

Då svärmor gärna lånar henne för att ha sällskap när hon är ute och gör snabbjobb med araberna, tydligen är Bella en sjujäkel till att få hästarna att vilja tävla. hon är med hela ridturer på 2-4 mil. Hon springer brevid och på varje tur, i en km i fullt snabbjobb tempo triggar hon pållarna , fråga mig inte hur i hela friden hon klarar det fysiologisk. En PB tror jag inte ska kunna klara av det egentligen. :crazy:

Just det, svammliga jag, hehe, svärmor har bara hanhundar. Annars hade det kunna vara, då jag inte har eller vill ha hane hemma.

Där jag jobbar på en liten klinik kostar den 4000 kr, ett ganska vettigt pris...det är ju änå lite jobb bakom det!!

Jovisst är det jobb bakom en kastrering.
Men jag kan inte förstå att det skulle skilja så mycket mellan hund och katt.
Låt säga att jag skulle kastrera en honkatt på fem kilo, min vette skulle ta 750 kr. Sen skulle jag kastrera min lilla tik, väger tre kilo, kostar a´4500.(hon kastrerar inte tikar) Altså, det kan inte vara så värst mycket skllnad på varesig sömnmedel, smärtstillande, lika mycket jobb. För så mycket kan det väl inte skilja inombords på hund vs katt???
Ok att man lägger på några hundralappar på en större hund då man behöver sy fler stygn och det är mer man plockar ur, och kanske måste raka ett större område.
Någon som förstår hur jag tänker?

P_L kan du förklara för mig kanske?

På tik? Isåfall är det ju lönt o resa dit för gisse namn. :crazy:

Ringde Värnamo, 6000:- ville de ha. :crazy:

Dom löper inte mer, vilket är anledningen till att vi vill kastrera.

Då svärmor gärna lånar henne för att ha sällskap när hon är ute och gör snabbjobb med araberna, tydligen är Bella en sjujäkel till att få hästarna att vilja tävla. hon är med hela ridturer på 2-4 mil. Hon springer brevid och på varje tur, i en km i fullt snabbjobb tempo triggar hon pållarna , fråga mig inte hur i hela friden hon klarar det fysiologisk. En PB tror jag inte ska kunna klara av det egentligen. :crazy:
Just det, svammliga jag, hehe, svärmor har bara hanhundar. Annars hade det kunna vara, då jag inte har eller vill ha hane hemma.

Är det en pitbull?
Då är ju inte Norge något alternativ pga förbud mot vissa hundar...

Ärsh fick senast höra i tisdags att jag hade en fin Labrador, så jag kan ju ljuga. :angel:

Charmiga människor det finns! :rofl:

Nej, men ärligt, skippa Norge.
Misstänker någon tullgubbe el liknande att det är pitbull i henne så måste du kunna bevisa att det inte är det. Kan du inte bevisa det så behöver du inte fundera något mer på kastrering om du förstår vad jag menar...

Haha jo jag vet, var en tanke jag hade bara pga att snitt är så pass billigt i Norge mot i Sverige.

Och jo, det är jätte många som tror att vår PB är en Labbe. :crazy:

Vi får se hur vi gör, husse ska ta en funderare, hans hund. ;)

Wow, vilka priser...
Här i USA betalade jag 40 dollar för en steralisering, och då fick hon gratis rabies spruta samt microchip för 10 dollar...

Men så kör dom osså hårt på att man ska steralisera och kastrera både katter och hundar här. Vilket jag tycker är jättebra.
Går man till Humane society så kan man räkna med allt från 10 dollar till ca 50 dollar för kastrering/steralisering.

Skulle man gå till en "vanlig" vetrinär så ligger det runt 100 till 150 dollar, och det är ingen skillnad på en hane och en hona, vilket jag kan tycka är dumt, efter som en han kastrering går på ett par minuter.

Ska dock snart flytta hem till Sverige med min kära hund, väntar bara på att hennes blodprov ska bli klart och godkänt.

Ankie

Liknande trådar

IT & mobiler Dottern ska som sagt till Australien i mars, har work-and-travelvisum som räcker ett år. Nu är vi osäkra på hur vi ska lösa...
Svar
15
· Visningar
1 650
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Ja, hur stor risk är det egentligen för dom dåliga bieffekterna när man kastrerar en hane på 10 år? Det jag främst tänker på är rädslor...
Svar
12
· Visningar
2 023
Senast: Evolution
·
Kropp & Själ Gör en liten smygpremiär på senior, med en gnälltråd :o Jag är så trött på alltihop just nu. Jag försöker "gilla läget" som vanligt...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 006
Senast: vallhund
·
B
Utrustning Jag har ett "litet" problem.. Det är så här att efter många om och men köpte jag min drömsadel. En Morris & Nolan dressyrsadel. I juli...
Svar
16
· Visningar
1 137
Senast: jjeg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka