Pris på hippo alfa?

sassiball

Trådstartare
Jag behöver ett energitätt kraftfoder då jag har en unghäst som mest leker med maten så jag vill inte ge för stora mängder utan kunna ge mindre mat med mer kräm i.

Detta för att jag ska kunna ha tid att övervaka henne när hon äter så hon ej sprider det i hela boxen (eller lägger en hög i krubban hehe) givetvis fri tillgång på hö eller ensilage, ej riktigt bestämt ännu vad det blir så analysen är ej klar.

Nu får hon lusernpellets, havre o soja, men det blir ganska stor mängd av det och tar tid för henne att äta upp så jag tycker inte det fungerar så jättebra.

Vågar inte ge henne lusern ouppblött annars hade det nog varit det bästa. Funderar på om hon gillar färdigfoder bättre och därmed inte sprätter så mycket. Någon som har något tips?

Sv: Pris på hippo alfa?

Hestekrafft kanske skulle kunna passa. Men ang priset på Hippo alfan så hittade jag en uppgift från återförsäljare om 179 kr för en 20 kg säck. Här tar de dock 200 kr jämt för en säck hippo breed och jag vill minnas att alfan brukar ligga på nån femma dyrare...

Sv: Pris på hippo alfa?

Du skriver att du vill ha ett "energitätt" kraftfoder, och isåfall har ju Hippo Grow Alfa mindre energi (10 MJ) än många andra fullfoder, en del ligger runt 12 MJ eller över? Däremot har ju Hippo Grow Alfa mycket protein, och det behövs ju för en unghäst?

Jag har själv gett både Hippo Grow Alfa och Hestekraft till min häst, och jag är nöjd med båda.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 847
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Nu vet jag inte vad jag ska göra...behöver ideer! :confused: Har en 3 årig arab valack ca 150 i mankhöjd växer ännu. Han får nu 6 kg...
2
Svar
30
· Visningar
3 915
Senast: Buck
·
Foder & Strö Jag rider en 23 år gammal ponny, maxad C, som har svårt att få i sig höet. Kraftfoder är inga problem. Hästens tänder är kollade av...
Svar
16
· Visningar
8 538
Foder & Strö Har två pojkar i stallet som jag behöver få upp i vikt..( en 4 åring hbl och en 10 årig lusitano) Det är dom ända som får hö i stallet...
2
Svar
26
· Visningar
4 741
Senast: rebeckasff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka