Pris på hästpass

T

Tosa

Jag undrar hur det kan skilja så mycket i pris på hästpass i olika rasföreningar. Jag har själv en kbl.travare och får betala 875 kr för passet. Hon är frysmärkt och behöver inte chip-märkas. Jag hörde att en som har en arab betalade 350 kr för passet + chip-märkningen. Hur kan det vara så billigt? Undrar också prisskillnaden på att ta ut en vet. och id-kontrollant att göra konturdiagram.

Här kommer jag med en annan fråga till dig.

875 kr- var det vad du fick betala allt som allt eller tillkom det andra kostnader?

Konturdiagrammet, kostar det extra?

350 för pass och chipmärkning av arab?
Det fick jag betala bara för att få konturdiagram och chipmärkning av min arab, men sedan tillkommer ytterligare 500 kr för själva passet från arabhästregistraturen...

Hej!!

Betalade 400kr + konturdiagram och chipsmärkning (som jag tro kostade runt 300-400).
Detta var för ett 3 årigt arabsto...

Mvh Johanna

Betalade 450kr för Id kontroll samt chippning och för själva passet betalade jag 150kr för redan registrerad ponny, för föl kostade det 200kr då den skulle reggas också.
För hästar som är importerad och äldre oreg hästar ligger kostnaden för pass på 400-500kr, mer jobb för registratorn.
Detta gäller welshar. Kostnaden beror också lite på HUR passet ser ut. Connemara har ett mer geidget pass än vad welsharna har tex.

Jag bet 400kr för korsnings ponny (för själva passet)
Sen tillkom konturdiagram samt chipmärkning. (450k)

875 för vbl travare

Jag har inte skaffat passet än, men om jag fattat rätt ska jag betala 875 kr till STC för själva passet. ID-kontrollen ska ju betalas till vet. eller ID-kontrollant, så det blir en extra kostnad. Jag ska ta reda på vad det kostar. 875 kr tycker jag ändå är dyrt för en häst som redan är reggad och frysmärkt. Hon är 17 år och jag har inga planer på att tävla, men det spelar ju ingen roll. :( J_kla EU-regler!

Liknande trådar

Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 676
Senast: kryddelydd
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 364
Utrustning Hej! Jag har gått och funderat på en sak ett tag. Jag vet väldigt lite om olika märken på bett. Det kan ju vara stor prisskillnad för...
Svar
7
· Visningar
997
Senast: Buck
·
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 481
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama