Pris på fölunge

Sv: Pris på fölunge

Jag har ett dräktigt sto som nu går på bete sen blir det lösdrift tills hon ställs på stall inför fölningarna.

Mitt eventuellt köpta föl kommer gå i en folk med unghästar tills det är dags för inredning. Fölet som kommer få samma uppväxt. Sen kommer de ju hanteras vid verkning och vac.
 
Sv: Pris på fölunge

Och jag säger precis tvärt om - passa dig för de som har pysslat och hanterat sina föl dagligen. Risken för en överhanterad unge är stor och de är måttligt roliga sen.

En som gått i flock med jämnåriga är det bästa. De bör ha gjort basics som man behöver göra typ - vaccinera, verka, visiteras och ev gå i snöre är alldeles tillräckligt

:bow: 12345678
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 148
Senast: linlar1
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 432
Senast: Stereo
·
Kläder & Bli fin Pga annan tråd här i forumet började jag åter igen fundera på det här med olika material i kläder. Hur ska man tänka egentligen och hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 653
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 326
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp