SpanskaLoppan
Trådstartare
Jag har spårat upp en av mina ponnys som såldes av ekonomiska skäl för några år sedan. En ponny jag tyckte mycket om och planen var(innan ekonomin kraschade)att ta ett föl eller två på henne.
Nu börjar ekonomin repa sig och även om det inte är tal om något hästköp än så har jag nu en så stabil inkomst att jag kan börja lägga undan mer betydande summor varje månad.
Jag har varit i kontakt med ridskolan som nu äger ponnyn och möjligheten finns att få köpa tillbaka henne i framtiden, ska maila igen och fråga vad dom tänker sig för pris.
Men eftersom jag är osäker på vad som är ett vettigt pris för denna ponny frågar jag nu Bukefolket om någon har nån idé?
Det handlar alltså om:
Vad skulle ni betala för detta sto? Tanken är ju som sagt huvudsakligen avel och lättare ridning(av barn förstås) och körning som motion och för att det är roligt.
Nu börjar ekonomin repa sig och även om det inte är tal om något hästköp än så har jag nu en så stabil inkomst att jag kan börja lägga undan mer betydande summor varje månad.
Jag har varit i kontakt med ridskolan som nu äger ponnyn och möjligheten finns att få köpa tillbaka henne i framtiden, ska maila igen och fråga vad dom tänker sig för pris.
Men eftersom jag är osäker på vad som är ett vettigt pris för denna ponny frågar jag nu Bukefolket om någon har nån idé?
Det handlar alltså om:
- Renrasigt gotlandsruss med(enligt "dom som kan")god stam
- Sto
- född 99
- Visad på premiering som 5 åring med 40 p och mycket gott omdöme, rekommenderad till avel av domaren.
- Tävlad ponnytrav flera år, dock med medelmåttiga resultat(inget fel på förmågan men damen tyckte inte det var roligt, alls.)
- Nu tävlad lättare klasser dressyr i ridskolans ägo med hyfsade resultat. Detta är något ponnyn alltid haft talang för, lätt för samling och rör sig bra.
- Underbart temperament, lugn som en filbunke, van vid det mesta och lätt att arbeta med. Dock lite ponny-/stohumör förstås, har egna åsikter och vill hon inte så får man övertyga istället för att kräva
Vad skulle ni betala för detta sto? Tanken är ju som sagt huvudsakligen avel och lättare ridning(av barn förstås) och körning som motion och för att det är roligt.