Pris för att skicka tjockt schabrak?

pinky

Trådstartare
Jag har sålt ett schabrak med ganska tjock skumgummistoppning, och vikt blir det inte mindre än antingen 3x35x55 cm, eller 10x32x32 cm. Vikten är 800 g.

Enligt Postens hemsida kommer jag inte under 120:- :eek: i frakt eftersom det är skrymmande, och Bussgods tar 86:-.

Är detta rimligt, eller har jag missat något?
Ni som har köpt eller sålt liknande saker, vad har ni betalat för frakten?

Sv: Pris för att skicka tjockt schabrak?

Äh, jag sätter på ett eller 2 frimärken, trycker ner det i lådan. Det kommer alltid fram till den som ska ta emot det.
En gång tog jag tom använda frimärken :rofl:

Hej!

Har just sålt ett liknande. Jag vek ihop det så mycket som det gick (typ vanligt vikt schabrak + vikt 2ggr) och postade det för 55.-

800 gram skrymmande kostar 55 kr att skicka som A-post, 51 kr som B-post. Brev- och paketguiden på hemsidan har lite problem med skrymmande brev, det du har fått upp är priset för postpaket.

Asfalt - postkassörska :)

Ah, vilken tur att det finns proffs som kan svara! :bow: :D

Jag var själv nere och hörde efter på inlämningsstället igår, och fick samma svar där, att beräkningen på hemsidan funkar dåligt.

Då kör jag på skrymmande brev för 55:-! :)

Notorius skrev:
Äh, jag sätter på ett eller 2 frimärken, trycker ner det i lådan. Det kommer alltid fram till den som ska ta emot det.
Tycker du att det är nåt att skryta med!

Notorius skrev:

Det är ju hänsynsfullt mot mottagaren som får betala portot samt expeditionsavgift när han/hon blir tvungen att lösa ut brevet på Posten...

Såvida du inte har angett avsändare på brevet - då får du en faktura från Posten med den mellanliggande portokostnaden samt expeditionsavgift.

Nepp, de har aldrig behövt lösa ut det. Antagligen har jag väl skickat såpass lätta saker.

Korven skrev:
Tycker du att det är nåt att skryta med!

tycker inte att det låter som om hon skryter, smart tycker jag...

ett brev får inte vara längre eller bredare än ett vist mått är det de så räknas det som paket oavsett vikt..

När jag skickar större porträtt skickar jag dom som paket (120 kr) för att dom är för långa för att skickas som paket. Dom väger ju inte mycket..

asfaltsflickan skrev:
Asfalt - postkassörska :)

VAD?!!!!

Inte fd??? Du måste vara snudd på ensam av din art och rödlistad som utrotningshotad :) Eller finns du på postmuseum ;)

Vi klassas nog definitivt som en utrotninghotad art, men några få exemplar finns kvar än så länge. ;)

knasenknas skrev:
Framöver kommer underfrankerade brev troligen inte att levereras till mottagaren. :D

knasenknas skrev:

Javisst - lika smart som att gå in i butiken och stjäla det man behöver istället för att betala i kassan. På det sättet sparar man ju mycket pengar...

Lukas skrev:
Javisst - lika smart som att gå in i butiken och stjäla det man behöver istället för att betala i kassan. På det sättet sparar man ju mycket pengar...
Eller få lönen i monopolpengar, det tjänar arbetsgivaren på.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka