Pris för stalltjänster

Shpongle

Trådstartare
Som rubriken lyder, vad tycker ni är rimligt pris att ta i betalt för ett ut- och insläpp på helgen?
Servicen är ett täcke av och på, ut och in för ca 10 hästar?

Tacksam för svar! :D
 
Som rubriken lyder, vad tycker ni är rimligt pris att ta i betalt för ett ut- och insläpp på helgen?
Servicen är ett täcke av och på, ut och in för ca 10 hästar?

Tacksam för svar! :D

Jag tror att vi får 10 kronor/häst utan täcke på/av med täcke på av så blir dete 12 kronor/häst
 
Ut- och insläpp inkl sätta på/ta av täcke: 20 kr/häst/dag
Byte av täcke: ytterligare 10 kr/häst/dag
 
Jag betalar 300 kronor i månaden, men då är det sju dagar i veckan. Täckesbyte ingår i det priset, i mitt fall har hästen täcke på sig ute och är naken inne. Om man slår ut det på 30 dagar så kostar tjänsten ungefär en tia om dagen (alla månader har ju inte 30 dagar, men för att göra det enkelt).
 
Om vi säger som de ovan, 10 kr per häst.
Hur lång tid tar det, du ska fodra, byta täcken och släppa ut, en timma morgon o en timma kväll? Då blir det 50 kr timman. Vill du jobba för det? Eller en halvtimma morgon o kväll, då är det 100 kr timman.

Och vad kostar det dig att ta dig till stallet? För jag gissar att du annars inte hade åkt dit två gånger per dag.
 
Om vi säger som de ovan, 10 kr per häst.
Hur lång tid tar det, du ska fodra, byta täcken och släppa ut, en timma morgon o en timma kväll? Då blir det 50 kr timman. Vill du jobba för det? Eller en halvtimma morgon o kväll, då är det 100 kr timman.

Och vad kostar det dig att ta dig till stallet? För jag gissar att du annars inte hade åkt dit två gånger per dag.

Jag tror hon menar 10kr per in och utsläpp alltså skulle det bli 100kr ut och 100kr in. Annars känns det lite lite.
 
Jag köper loss passet från en som inte kan ta sina. Tar 400 kr / gång.
Då avser det morgonfodra, täcka om, släppa ut, mocka 6 hästar, göra mat åt dem, lägga in mat åt 24 hästar, sopa, släppa in, kvällsfodra osv. Dvs stall på 24 häst som ska in och ut. Total tid i stallet är kanske 8 h. Så är 50 kr/timmen.
 
Jag betalade för att slippa ett pass 250kr, då ingick utsläpp av 4-5 hästar. Sen fodring till 25-30 hästar i hagarna. Tog ca 1 timme på morgonen. Lika på kvällen då innehästarna skulle in, många gånger hade ägarna tagit in dem tidigare så då gick det fortare.
 
Jag får 100kr/morgon a' 17 hästar. Då ingår det fodring & utsläpp. 100kr/kväll a' 17 hästar, då ingår insläpp & fodring.
Täckesbyte och dyl ingår ej, dock vet stallkompisarna att dom alltid kan fråga och be om hjälp med täckesbyte, lindor av el dyl men inget extra betalt för det, de flesta sköter dock det själva.
 
Jag får 100kr/morgon a' 17 hästar. Då ingår det fodring & utsläpp. 100kr/kväll a' 17 hästar, då ingår insläpp & fodring.
Täckesbyte och dyl ingår ej, dock vet stallkompisarna att dom alltid kan fråga och be om hjälp med täckesbyte, lindor av el dyl men inget extra betalt för det, de flesta sköter dock det själva.

Va? 100 kr á 17 hästar blir 1700 kr per insläpp och lika mycket per intag. Det är ovanligt bra betalt i hästbranschen.
 
hej!

Vi fick betala 200 kr för ut eller insläpp om vi ville köpa oss fria. Det var ca 30 hästar, leriga hagar, lägga in grov och kraftfoder och byta täcken. Tog 1 -1,5 beroende på hästarnas humör.

/Lavinia
 
Jag tar 70kr dag & då ingår mockning/ströa, täckes byte, ut,lunch,in,nattning 7dagar/v Dvs ca 2100kr/mån. Jämförde med stall runt omkring och gick på deras koncept.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 139
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
814
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Jag undrar vad som är rimligt att få betalt (eller inte få betalt?) per dag för att sköta någon annans hästar? Detta är vad som ingår: -...
2
Svar
34
· Visningar
4 332
Senast: Vitsippan
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp