Prioritera förskolan framför ridhus

(TTELA)
barn fördelade på tre förskolelärare. Det är både en ohållbar och orimlig situation och det håller föräldrar, personal och politiker med om. Men mest går det självklart ut över barnen. Relaterat Sunda förnuftet säger att det är en mer eller mindre omöjlig uppgift för tre förskolelärare att klä på 17

Läs mer...

Sv: Prioritera förskolan framför ridhus

Undra om det blivit detta gnäll ifall det var en ny fotbollsplan eller sporthall som skulle byggas?!

de där arbetslösa kanske kunde hjälpa till å klä ungar då.... :grin:

hur kan det vara omöjligt att klä 17 barn?

Exakt håller med dig, men det gnälls just för att det är ett ridhus.
Alla förskolor har väl tokigt med personal osv. Det är i alla fall vad de säger att de har ont om personal om man kommer med önskemål gällande klädbyten osv.

håller med dig.. Funderade på om texten hade sett annorlunda ut, om den som skrev hade ett barn som red.. Då kanske h*n hade velat att barnet skulle ha möjlighet att rida i ett ridhus..? -.- och att folk änns vill försöka dra ned ännu mer på satsningarna på ridsporten.. "/

Det jag funderar över är varför klaga på att arbetslösa tar sina barn till dagis på förmiddagen? För mig skulle det vara självklart jag vaknar vid 7 alla dagar i veckan och föredrar att få saker gjorda på förmiddagen. Det tycker nog arbetslösa föräldrar oxå. Hinna handla mat och städa utan att små barn brukar gå fortare.

I övrigt håller jag med så fort det handlar om hästsport så är det i princip tabu att det ska få gå pengar dit. Medans om det är någon annan sport så blir det tabu att inte fixa/skänka pengar.

mmm vi har plastpåsar på ICA som sponsrar fotbollsklubben i samhället... av principsak så köper jag inte dom. Varför fotboll och inte ridsporten? Skulle det inte vara bättre att det delades på de pengarna?
Ja jag är elak... men jag tycker att det är så många som sponsrar bollsporten så det räcker och blir över, iallafall om man jämför med ridsporten

Samma här. Min kommun sprutar in pengar i ett fotbollslag och ännu mer när de gör dåligt ifrån sig. Blä.

Intressant (läs fullkomligt idiotiskt...) att ställa de två kostnaderna mot varandra! Hur tänker man då?! :confused:
Man kan ju vrida till det ändå mer, hur kan vi (dom) gnälla över att det är lite med personal på dagis när barnen i Afrika dör? :cool:

Säger som andra redan sagt, det gnälls ju aldrig när pengar läggs på bandyplaner, fotbollsplaner och liknande i en kommun! :grin:

Vänersborgs kommun har precis byggt en Bandyarena för 275 miljoner.
Det gör hela artikeln pinsam :o

Jag vägrar köpa dessa påsar utav samma anledning + att jag har sett dessa påsar gå sönder redan i butiken. Dom kostar mer, håller sämre och sponsrar bara en sport.

Jo jag vet. Så pinsamt. Hade jag prenumererat på tidningen hade jag sagt upp den på stört. För jag bor inom området den distribueras.

Det jag funderar över är varför klaga på att arbetslösa tar sina barn till dagis på förmiddagen? För mig skulle det vara självklart jag vaknar vid 7 alla dagar i veckan och föredrar att få saker gjorda på förmiddagen. Det tycker nog arbetslösa föräldrar oxå. Hinna handla mat och städa utan att små barn brukar gå fortare.

I övrigt håller jag med så fort det handlar om hästsport så är det i princip tabu att det ska få gå pengar dit. Medans om det är någon annan sport så blir det tabu att inte fixa/skänka pengar.

Framförallt är det väl ett välkänt faktum att man ofta INTE har någon valfrihet när man har sk. "15 timmarsbarn" utan man måste lämna de där timmarna på förmiddan när förskolan har sin pedagogiska verksamhet...:idea:

:o det visste inte jag. Fast beror nog på att hon som hade igång sätttnings arbete hos oss jobbade antingen förmiddag eller eftermiddag så hon lärade ha barnet på dagis den tiden hon jobbade.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 707
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar