Prickar i öronen

A

Agraff

Min häst har små prickar i öronen, plack tror jag det heter, är det nån som har ett bra tips på hur man får bort dem?

Låt dem vara =) Det är vanligt och helt ofarligt och det är sällan de har problem av det. Och det finns inget enkelt recept att bli av med det heller, eller något riktigt svar på varför vissa hästar får det.

Precis vad jag också har hört.
Min häst halvsyster hade mycket sådan och var väldigt rädd om örona. Min häst hade lite ett tag och var också känslig om örona. Jag ska inte säga att sakerna har samband för min häst har alltid varit ok för mig (ägde henne inte men kände henne när hon hade "prickarna") att klia i örona även om hon kanske var lite ovilligare under "prick" tiden.

Som sagt oftast är det helt ofarligt (svamp), men de kan få ont av det.
Jag fick en salva av veterinären vilken hjälpte henne att bli av med det onda men prickarna finns fortfarande kvar.

Liknande trådar

Hästvård Måste få lite feedback och höra om nån har några liknande erfarenheter. Min häst som blir 6 år i år visade sig ha mask, 600 på lilla...
Svar
5
· Visningar
746
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Jag insåg nu att jag har som svarta små små små prickar alltså jätte små på ett födelsemärke, dock busar jag mig jätte ofta o de sitter...
Svar
6
· Visningar
772
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
273
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
716
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka