snorp
Trådstartare
Jag har använt p-ring i ca 10 år, upptäckte dock för några månader sedan att man inte ska använda det efter 35 och jag har fyllt 40 i år.
Jag har tidigare i livet haft kopparspiral men kände av den och hade ont emellanåt och var därmed inte riktigt nöjd.
P-piller testade jag flera sorter som yngre och jag tål dem inte, får huvudvärk och massa andra konstiga biverkningar.
Minipiller testade jag för ca 20 år sedan och blödde då varannan vecka.
Lever i ett förhållande sedan många år och kondom känns ju inte så himla kul då.
Funderar på att testa minipiller igen men ett annat märke.
Säkra perioder känns inte som ett alternativ för mig och avbrutet samlag är alltid en risk och vi vill verkligen inte ha barn.
Är det nån som har tips på nått preventivmedel jag missat?
Jag har tidigare i livet haft kopparspiral men kände av den och hade ont emellanåt och var därmed inte riktigt nöjd.
P-piller testade jag flera sorter som yngre och jag tål dem inte, får huvudvärk och massa andra konstiga biverkningar.
Minipiller testade jag för ca 20 år sedan och blödde då varannan vecka.
Lever i ett förhållande sedan många år och kondom känns ju inte så himla kul då.
Funderar på att testa minipiller igen men ett annat märke.
Säkra perioder känns inte som ett alternativ för mig och avbrutet samlag är alltid en risk och vi vill verkligen inte ha barn.
Är det nån som har tips på nått preventivmedel jag missat?