Prestige Versailles erfarenhet?

Sv: Prestige Versailles erfarenhet?

Synd att jag inte viste om det när jag köpte sadeln jag har alltid kört svart tills jag då köpte just den här sadeln och det fick man på nöten för.. så nu är det bara svart som gäller för min del när man ska köpa nytt.

För jag kan ju undra vad dom som har dom här sadlarna utan märkbart slitage gör för något som jag måste ha missat helt att göra med min sadel :(

Har du kalvskinn eller det vanliga? För dottern till de jag köpte min sadel av, har en brun i kalvskinn och den är sliten som din. De jobbar ju med just sadlar och deras ser precis lika dan ut. Verkar snarare handla om kvaliteten på just den bilen läder/skinn

Det ligger bild på sadeln i tråden och den är inte i kalvskinn. Jag hade också varit jättebesviken om jag köpte en ny sadel som såg ut så där efter två år.

Min efter två års daglig användning! :)
82183_1273836679.jpg

kl

oj :o massor som svarat här nu ju... det hade jag missat helt! Det blev en Prestige Versailles för mig i alla fall... och jag måste säga att jag :love: den!

Tog en svart och det är kalvskinn i sitsen och knästöden annars är den i präglat läder. Får hoppas på att min ser lika fin ut som Vicky417 efter 2 år och att jag inte har sådan otur som Eme_liie

Min är precis lika dan som den du ska ha och då håller jag tummarna för att den är i samma skick efter en tid :D

samma som jag har o min är jättefin :)
o det bästa, den passar båda mina hästar :)

Inte samma färg på våra men samma med kalv på säte och knästöd läder på resten. Hoppas att du har mer tur med din sadel än vad jag hade med min.

*KL*

En bild på min, den är alltså köpt precis när modellen kom, hur längesen är det nu..? Typ 3-4 år..?

grvkurssadelochliteannat023.jpg

Jag har alltså inte använt Prestiges egna läder, utan Knights. Har inte smort med Prestiges smörjgrejer, smort ganska lite, men oljat den 2-3 gånger med Veredus olja och annars använt Horsemans Choice nån gång i bland.

Hej hej försöker hitta vad prestigen ligger bäst på för rygg. Är det någon/några som vill ta kort på sina hästars ryggar med och uta sadeln på vore det suuuuper:d

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 486
Western Hej! När det blir egen häst kommer pållen troligtvis mest vara för nöjesridning, men visst hade det varit roligt att tävla i både trail...
Svar
9
· Visningar
2 231
Senast: Void
·
Utrustning Söker efter en hoppsadel med mjukt säte och smal midja, och där man lätt hamnar i god balans samt som har lite stöd/klossar. Är 1.67 cm...
Svar
2
· Visningar
3 473
Senast: Ariba02
·
Utrustning Hej! Hade ute sadelmakare som kollade hästarnas sadlar i veckan, och som väntat låg i alla fall den storas fullständigt åt helvete...
Svar
6
· Visningar
2 012
Senast: Kaffeekopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar