Prestige Joy Jumper

G

Gyllene

Någon som har den sadeln? Vad tycker ni om den? Funderar på att köpa den men rider inte bara hoppning, kan man använda den till dressyr:o (lägre klasser) också?
Tycker den verkar bra!

Vill ha massa kommentarer om den :devil:

Sv: Prestige Joy Jumper

är inte det ponnysadeln? jag har ridit i den en gång och den är väldigt mkt hoppsadel, stora stöd och känns typ som en soffa ^^ den e ju ganska liten också eftersom det är en ponnysadel. jag skulle nog inte vilja rida lr iaf inte tävla dressyr i den eftersom den är så hoppinriktad lr vad ma nska säga. fast jag gillar mer sadlar med mindre stöd så..

Jo det är ponnysadeln. Själv tycker jag om stora stöd, som det är på den och klossarna går att flytta/plocka bort. Sadelmakaren sa att det är djup sits så att man kan ha den som allround.. men jag vet inte riktigt.

Jag älskar den sadeln :love: Har setat i den flera gånger och den är helt underbar.

Dock skulle jag aldrig använda den för att rida dressyr. Det är ju en hoppsadel och iom att den har stora stöd så tycker jag att det är svårare att rida dressyr i den.

Vad kul att du tycker om den, den verkar bra :)
Hur är den att hoppa i? Vilken passform har den?

Inte till dressyr säger ni :confused: vet inte om jag ska köpa en dressyrsadel också..

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis...
2
Svar
21
· Visningar
733
Senast: MiniLi
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Utrustning Har ridit i stallägarens gamla County connection senaste halvåret. Den ligger bra och både jag och hästen trivs. Har letat sen dess...
Svar
2
· Visningar
434
Senast: Kristall10
·
Fritid Jag funderar på att skaffa två gps-puckar för att kunna stalka två personer... Nej, jag driver bara 🤭 vi skulle vilja lägga dom i våra...
Svar
2
· Visningar
195

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar