Prestige Atena

G

Galadriel

Jag såg den nya Prestige Atena på Distansgalan och blev rätt intresserad, men kunde inte provsitta i kjol tyvärr.
Någon annan som satt i den, eller kanske till och med slog till och köpte en? Vad tycker ni om den?
/Josefin

Sv: Prestige Atena

Vad ligger den på i pris? Och som TS undrar, någon som provat den?

16000:- kostar den. Provsatt den på Distansgalan, den har ganska smal midja, väldigt skönt säte. Fendrar med bossor för knäna, fendrarna kunde man ha "lösa"/rörliga eller spänna fast med ett litet fäste. Dressyrriggning för gjorden. Precis som andra Prestigesadlar kan du värma om bommen, till att passa din häst, om hästen ändrar sig eller blir en ny häst eller så.

Senast ändrad:

Jag provsatt sadeln både en och två gånger. Den var väldigt skön att sitta i. Dock upplevde jag att jag fick en väldig stolsits i den. Det kanske är skillnad om sadeln ligger på en häst i stället för en sadelbock.

Har provsuttit den och den är väldigt skön. Sätet är riktigt mjukt och lädret håller bra kvalitet. Nackdelen var dock att den är väldigt lång och att man inte kan få den i så breda bomvidder...

Om jag hade de pengarna över att lägga på en extra sadel så tyckte jag om den. Men nu så behöver jag ingen sadel och lägger pengarna på tävling.

Liknande trådar

Kultur Planerar en långweekend med några kompisar i höst och vi velar lite om vi ska sikta på Barcelona eller Aten. Ingen av oss har varit i...
Svar
5
· Visningar
434
Senast: Marje
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
587
Senast: Bamburine
·
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
389
Senast: co-SMAD4
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar