Prestationsbedömning av 5- och 6-åriga distanshästar

SiZo

Trådstartare
Är det någon som vet vart detta kommer äga rum i år?
Givetvis en tävling i slutet av säsongen så att folk hinner kvala in sina hästar, men det vore ju ändå trevligt att veta mer exakt...

Jag är själv intresserad av att delta med min då 6 åriga häst om vi hittar en sadel som passar damen.

Sv: Prestationsbedömning av 5- och 6-åriga distanshästar

Unghästfinalen kommer att gå på Stenkyrkaritten den 1 oktober.
Samma tävlingsplats som förra året men nytt namn på tävlingen.
Mvh Ingela

Tack Ingela!

När bestämdes det?
Hur ser tävlingsplatsen ut? Banan?

Vill gärna förbereda min dam så mkt som det går.

Hej!
Jag var där förra året dock inte på unghästfinalen utan den vanliga klassen. Tävlingsplatsen var jätte bra. Viloområdet var bara några meter från stugorna vi hyrde. sen bodde hästarna några km bort. Banan var rätt flack men det fanns några små partier med hällsten som var lite halt. MEn annar var det en kanon bra tävling =)

Vad kul!

Hur var underlaget då? mkt asfalt eller fina sandvägar eller....?

Mkt tungt underlag? Min dam har ju lite veka kotor så jag försöker undvika sånt innan hon är lite äldre och mer härdad.

Det var rätt mycket hårda vägar, mycket grusvägar som är rätt hårda och några streckor med asfalt. Men en mycket fin bana och en mycket bra tävling som rekomenderas varmt.
Ska tyvärr inte dit iår..

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 940
Senast: Farao
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 817
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 024
Senast: Barbabelle
·
Träning Hey alla kunniga! Har köpt mig min första alldeles egna häst nyligen som treåring (-16) och funderar nu lite på framtidsplaner. Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 051
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka