Hur bedömmer ni kring era ston som ni har i avel. Jag har alltid lagt stor vikt vid mödernet, inte bara stammen och egna prestationer, men även typ, extriör och rörelsemekanik samt temperament. Nu har jag möjlighet att förvärva ett sto som kommer från en mödernelinje som lämnat internationella grand prix hästar. Tillhör stofamilj och bra blodslinjer och egna resultat i msv hopp. Men ser man tillbax har ingen av hästarna fått goda betyg i unghästtest varken typ rörelser eller hopp. Och stoet själv är mkt känsligt och svår i hoppningen.
För att komma till saken, vad anser ni säljer, jag tror inte att det kommer bli de där fölchampionats vinnarna eller fantastisk teknik fölisarna undan detta sto, men för den kunnige ambitiöse ryttaren dom siktar mot svår klass. Men hur stor är marknaden inom denna genre? Jag har ambitionen att föda upp hästar med högsta klass, men de ska vara attraktiva på marknaden och trevliga att rida och hantera. Vill ha lite synpunkter hur ni tänker med er avel, främst hoppavel då det är det jag sysslar med. Tack
För att komma till saken, vad anser ni säljer, jag tror inte att det kommer bli de där fölchampionats vinnarna eller fantastisk teknik fölisarna undan detta sto, men för den kunnige ambitiöse ryttaren dom siktar mot svår klass. Men hur stor är marknaden inom denna genre? Jag har ambitionen att föda upp hästar med högsta klass, men de ska vara attraktiva på marknaden och trevliga att rida och hantera. Vill ha lite synpunkter hur ni tänker med er avel, främst hoppavel då det är det jag sysslar med. Tack